حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

پرونده پر کش و قوس کشته شدن دختر جوان در درگیری با راننده پژو پس از شور در هیات عمومی دیوان عالی کشور به ایستگاه آخر رسید و50قاضی عالی رتبه حکم به قصاص راننده پژو صادر کردند.
رییس پلیس راه استان کرمانشاه از واژگونی یک دستگاه پژو 405 در محور گهواره به سمت روستای زاوله خبر داد و افزود: در این حادثه متاسفانه یک نفر فوت کرد و دو نفر دیگر مجروح شدند.
دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: همه ایرانیان مقیم خارج می‌توانند به کشور بیایند و اگر کسی فکر می‌کند مشکلی دارد می‌تواند مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهد تا رسیدگی‌های لازم در خصوص آن در خواست انجام شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: در حال سنجش راهکارهایی هستیم که به موجب آن برخی از محکومین به جای رفتن به زندان و انتظار برای عفو و آزادی مشروط، از ابتدا یا در اثنای تحمل محکومیت، مشمول مجازات جایگزین حبس شوند و از هنر، مهارت و توان مالی آن‌ها در راستای نفع اجتماعی بهره گرفته شود.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باندی که با جعل اسناد اقدام به آزادی زندانیان می کردند، خبر داد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک از مهار آتش سوزی قطار شهری ورامین _ تهران توسط ماموران آتش نشانی شهرستان قرچک خبر داد.

در یک جشنواره موسیقی «دارل کالدول» خواننده جوان آمریکایی با نام هنری «دراکو د رولر» با ضربات چاقو به قتل رسید.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برنامه مقابله با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان ضربه به بنیان‌های مالی وارد شده و نسبت به سالهای قبل بیش از ۶ برابر شده است.

آتش سوزی فروشگاه پلاسکو در چهار راه امام خیابان سیروس نبش فرهنگ خسارت مالی بر جای گذاشت.
یک هواپیمای سبک صبح امروز (یکشنبه) در آب‌های سواحل شرقی این کشور سقوط کرده و هر چهار سرنشین آن از جمله دو کودک جان خود را از دست دادند.
تعدادی ناشناس با مراجعه به بانک و ایجاد درگیری کارمند بانک را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
حکم اعدام حیدر قربانی به اتهام بغی، مشارکت در قتل عمدی سه نفر از شهروندان کرد اهل سنت کردستان، عضویت در گروهک معاند و جنایتکار دموکرات امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۰ در زندان سنندج اجرا شد.
مصطفی نیلی وکیل زندانی با قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد شد.
فرمانده انتظامی بوشهر گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مصطفی خمینی بندو در شهرستان عسلویه موفق شدند ۵۰۰ کیلوگرم تریاک از یک دستگاه کامیون در پوشش بار هندوانه کشف و دو نفر سوداگر مرگ را دستگیر کنند.