دولت ایران و وزارت خارجه ورود کند:

جریان تصرف اموال ایرانیان در گرجستان چیست؟

مصادره شدن اموال ایرانیان در گرجستان خبری است که این روزها به گوش می رسد و موجب اعتراض بسیاری از مالباختگان و ایرانیان مقیم در گرجستان شده است.
تصویر جریان تصرف اموال ایرانیان در گرجستان چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شنیده میشود اخیرا گروه های خاصی از شبکه های کلاهبردار که از حمایت دولت گرجستان برخوردارند، مبادرت به جعل و انتقال املاک ‌و زمین های خریداری شده ایرانیان در شهرهای تفلیس و باتومی بنام شهروندان گرجی نموده اند.

این اتفاق موجب صدمه و لطمه به روابط دوکشور دوست و برادر ایران و گرجستان در نگاه ایرانیان مقیم در این کشور زیبا شده است.

با این اتفاق ایرانیان مقیم و مال باخته مبادرت به اخذ وکلای حقوقی ‌و کیفری جهت طرح دعاوی در محاکم قضایی گرجستان کرده اند اما متاسفانه طبق اخبار رسیده و صحبت مالباختگان که تصویر آن برای رسانه پرسون ارسال شده است، دولت گرجستان با اعمال فشار بر سیستم قضایی با اطاله دادرسی ‌و گاها صدور احکام خلاف قانون بین الملل مبادرت به تضییع حقوق ایرانیان نموده است.

همچنین در گفتگوهایی که با یکی از مال باختگان صورت گرفت، وی اظهار داشت: اداره رست یا همان وزارت دادگستری گرجستان که وظیفه تطبیق اسناد ‌و کنترل نقل وانتقال املاک را برعهده دارد و زیر نظر دولت می باشد متاسفانه دقت نظر کافی در این زمینه را نداشته و عامل این اقدامات است.

وی افزود: این درحالی است که اداره رست اقدامات لازم برای کنترل اسناد و جلوگیری از انجام این اتفاقات نامیمون را انجام نداده و طبیعی است که با این کار بستر لازم برای تصاحب اموال ایرانیان توسط شبکه های کلاهبرداری خاص فراهم شده است.

وی افزود: به نظر می رسد دولت گرجستان مایل به این کار است و متاسفانه بدون توجه به روابط دوستانه ایران و ایرانیان با این کشور و مردم آن، به جای اعاده اموال ایرانیان به صاحبان اصلی ‌و برخورد با این باندهای فساد، مال باختگان را سرگردان وگاها رد دعوا نموده است.

این مالباخته افزود: در این مقطع ضرورت دارد دولت جمهوری اسلامی و وزارت امور خارجه براساس اصل منزلت و اقتدار از حقوق شهروندان خود دفاع نموده و اجازه ندهند اصول ‌و قوانین بین الملل و توافقنامه های فی مابین زیر پا گذاشته شود.

وی ادامه داد: این دست اقدامات به توسعه نیافتگی روابط دو کشور موجب خواهد شد چرا که با بی قانونی و تمسک به یکسری ادله های خودساخته و دروغین سرمایه صدها ایرانی به نفع باندهای مافیایی و بزهکار وابسته در حال مصادره است.

وی در پایان افزود: انتظار داریم دولت جمهوری اسلامی ضمن رایزنی طبق قواعد بین المللی با دولت گرجستان و انجام اقدامات و جلسات مشترک با دولت گرجستان نسبت به استیفای حقوق ایرانیان از اصول اساسی ‌و قواعد بین الملل اقدام نماید و ورود مقتدرانه داشته باشد.

منبع: پرسون

562243

نظرات شما ( 1 نظر )

علی |
جمعه 24 آذر 140200:42
باسلام اقای امیر عبدالهیان وزیر امورخارجه باید با دولت گرجستان برخورد کند واحازه ندهد یک کشور که جایی در جغرافیا جهان ندارد عزت ایرانیان راخدشه دار کند ومنابع دولت گرجستان را به خطر بیندازد