حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

درگیری شبانه دو مأمور پلیس با مرد شرور در شامگاه چهارشنبه در استان فارس فرجامی جز شهادت سرهنگ و زخمی شدن سرباز به همراه نداشت. هرچند مرد شرور پس از حادثه از محل متواری شد، اما بازداشت وی تا ظهر روز جمعه بیشتر طول نکشید.
فرمانده انتظامی فارس از دستگیری قاتل فراری مامور پلیس خبر داد و گفت: مجرم در حین دستگیری دوباره مبادرت به درگیری با چاقو با ماموران پلیس کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس اعلام کرد: قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه در شیراز دستگیر شد.
فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن مطالبه جدی و عاجل از قوای مقننه و قضائیه در خصوص اصلاح قانون به کارگیری سلاح و حمایت قضائی همه جانبه از مأموران جان بر کف ناجا، دستور ویژه ای برای استمرار برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش به فرماندهان انتظامی در سطح کشور صادر کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به مفقود شدن دو نفر در ارتفاعات فرسش الیگودرز،گفت: نیروهای امداد و نجات به همراه نیروهای ورزش و جوانان به کمک برفکوب توانستند اجساد دو کوهنورد را به محلی امن منتقل کنند.
مقامات یونانی برای دور نگه داشتن پناهجویان از اروپا به ابزارهای وحشیانه‌ای متوسل می‌شوند. پروین یک زن جوان ایرانی در گفتگو با مجله آلمانی اشپیگل از ضرب و شتم و کتک خوردن با چماق‌های چوبی سخن گفته و از بدرفتاری مرزبانان یونانی به سازمان ملل شکایت کرده است.
رئیس معدن زغال سنگ در استان بغلان افغانستان اعلام کرد که بر اثر ریزش یک معدن زغال سنگ در این استان ۱۰ تن جان باخته اند.

مقامات بیمارستانی در شهر لایدن هلند تایید کرده‌اند که یک پزشک متخصص هلندی شاغل در این بیمارستان از اسپرم خود برای لقاح مصنوعی و باردار کردن ۲۱ زن استفاده کرده است.
رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باند جعل مدارک تحصیلی با پیگیری‌های مرکز حراست دانشگاه آزاد و اقدام بموقع مراجع قضایی و نیروی انتظامی شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند. رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باند جعل مدارک تحصیلی با پیگیری‌های مرکز حراست دانشگاه آزاد و اقدام بموقع مراجع قضایی و نیروی انتظامی شناسایی و اعضای آن دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان ۳ نفر، عاملان قتل مسلحانه جوانی ۲۶ ساله در منطقه آسپیچ آن شهرستان دستگیر شدند.
حوادث رکنا: مدیرباغ وحش ارم با اشاره به آخرین وضعیت «ماوی» گفت: «ماوی» دچار بیماری عفونی خشک شده است و وضعیت ثابتی ندارد.
به گفته فرمانده انتظامی کرمانشاه، شخصی که از ۲ سال پیش به دنبال قتل یک نفر در کرمانشاه متواری شده بود، در شهر کوزران دستگیر شد.
پرسش‌هایی درباره حضور و حیات کانون وکلا

برسد به دست قاضی القضات کشور

آیا شما به عنوان عالی ترین مقام قضایی کشور از چالش ها و مشکلات تحمیل شده اخیرا به کارآموزان وکالت و داوطلبان آزمون خبر دارید؟ آیا با ضرورت حضور و حیات کانون وکلا منطبق بر موجودیت قانونی آن و اوصاف ذاتی نهاد وکالت موافق هستید؟
واکنش یک وکیل به مسافرکشی جعفری‌دولت‌آبادی؛

توقع داشتید با آن سابقه تان عزیز دردانه هم باقی بمانید؟

حقوق‌دان و وکیل دادگستری نوشت: یک اعتراض در هیاهوی خبرهای ریز و درشت این روزها گم شد؛ اعتراض آقای عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان سابق تهران، مردی که بعد از آقای سعید مرتضوی، اولین دادستان پرحاشیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران، سکان اداره دادسرای عمومی و انقلاب تهران را بر عهده گرفت.
مدیرروابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزییاتی از حادثه حریق در مجاور ساختمان این سازمان ارائه داد.