حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

یک پرستار جوان تهرانی به دلیل اشتباه پزشکان در تزریق داروی بیهوشی در کلینیک در زمانی که برای انجام عمل زیبایی بینی به این کلینیک مراجعه کرده بود، هم اکنون به کما رفته است.
معاون دادستان تهران در رأس گشت مشترک تعزیراتی در بازار مولوی حضور پیدا کرد که منجر به معدوم سازی مقادیر قابل توجهی کالای فاسد و تاریخ گذشته و پلمب دو انبار بزرگ کالای قاچاق شد.
جست‌وجو برای پیدا کردن بازماندگان حادثه فـروریختن بزرگ‌تریـــن سازه اداری شهر آبــادان که حالا در زیر خروارها خاک، مفقود یا مدفون شده‌اند، ادامه دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار سازه متاسفانه حدود یک ساعت پیش بخشی از آن در حین عملیات آواربرداری فرو ریخت.
دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: با توجه به تاکید دادستان کل کشور در برخورد با متخلفین پروژه ساختمان، تاکنون ۱۱ نفر را به عنوان مسببین و متخلفین دستگیر کرده‌ایم که با قرار تامین مناسب، تحت بازداشت هستند و تحقیقات در حال انجام است.
ریزش ساختمان 10 طبقه نوساز در آبادان و کشته شدن چند نفر و زخمی شدن دهها نفر و زیر آوار ماندن افرادی که در لحظه ریزش ساعت 12 و 30 دقیقه در محل حضور داشتند، این سوال را پیش می‌آورد که مسئولیت چنین وقایعی برعهده کیست؟ اینکه پیمانکار و مالک ساختمان را بازداشت کنیم، آیا به وظیفه قانونی خود عمل کرده‌ایم؟ فرماندار آبادان می‌گوید این ساختمان 10 طبقه هنوز به بهره‌برداری نرسیده بود.
فرد زباله گردی در محله نازی آباد پلاستیک مشکی رنگی را پیدا کرده است که پس از باز کردن آن متوجه نوزاد پسری با بند ناف می‌شود.
حجت السلام محسنی‌اژه‌ای گفت: قوه قضائیه این آمادگی را دارد که بر حسب ضرورت، یک شورای حل اختلاف دیگری، جدای از شورای حل اختلاف موجود، با یک ترکیب خاص، متشکل از متخصصین و آشنایان به حوزه مدیریت شهری ایجاد کند.

شش سال پس از فروریختن ساختمان پلاسکوی تهران‌که باعث جان باختن ۱۶ آتش‌نشان و شش شهروند شد، روز گذشته در حادثه‌ای مشابه بال شرقی بزرگ‌ترین ساختمان اداری 10 طبقه‌ای در شهر آبادان به نام «متروپل» فروریخت و حجم حادثه مانند پلاسکوی تهران به‌قدری عظیم بود که همان سناریوی فرو ریختن پلاسکو در حال تکرار است و تا لحظه تنظیم این گزارش، امدادگران و نیروهای اورژانس در حال جست‌وجوی مردم مفقود شده زیر آوار ساختمان هستند.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یک گاراژ نگه‌داری خودرو در بلوار ولایت خبر داد و گفت: این حادثه حریق چهار دستگاه اتوبوس و مصدوم شدن دو شهروند را به دنبال داشت.
خوزستان ظهر امروز مجتمع تجاری "متروپل" در خیابان امیری آبادان، فرو ریخت؛ در پی این حادثه این خیابان مسدود و اطراف ساختمان تخلیه شد و علاوه بر نیروهای امدادی آبادان، اورژانس و بیمارستان‌های اهواز نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان از متلاشی شدن باند سارقان در این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان دستگیری سارقان، یکی از آنها با سلاح سرد به سمت مأموران حمله‌ور شد که با سرعت عمل پلیس دستگیر شد.
معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، طی اطلاعیه‌ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن درخواست کرد تا از باز کردن هرگونه پیامک دریافتی از شماره‌های شخصی با موضوعاتی همچون «واریز وجه نهضت ملی مسکن» خودداری کنند.
بسیاری از رانندگانی که جریمه می‌شوند بر این باورند که مرتکب آن تخلف نشده‌اند و صرف‌نظر از درست یا غلط بودن ادعای آن‌ها، پیگیری و اعتراض به جرایم اشتباهی نیازمند طی فرآیندی است که می‌توان با اقداماتی این جریمه‌های اشتباهی را به صفر رساند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به طرح اقتصادی دولت درخصوص نحوه توزیع یارانه و ارز ترجیحی، به کلیه مسئولان قضایی از جمله دادستان کل و دادستان‌های سراسر کشور بار دیگر دستور داد که دولت را در اجرای این قانون و تکمیل این طرح مساعدت کنند.