حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

آیا فروریختن برج شماره 2 ساختمان متروپُل آبادان که باعث مرگ و مفقودی ده‌ها تن شده است، ‏آخرین فاجعه از این دست رویدادها در ایران خواهد بود؟ ‏ مرور پرونده‌های اقتصادی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سرنخ این دسته از رویدادها به ‏تخلفاتی می‌رسد که نقش بخش دولتی در آن پُررنگ‌تر است. دلیل این ادعا هم این است که دولت ‏به عنوان مجری قوانین، نقش اول را در صدور مجوزها بر عهده دارد.‏
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ساختمان متروپل لرزان و به لحاظ فنی دارای مشکلاتی است.
اخیرا تعدادی از شهروندان تهرانی هنگام مراجعه به مزار درگذشتگان خود در بهشت زهرا(س) با صحنه دلخراش دزدیده شدن تمام یا بخشی از سنگ مزار مواجه شده‌اند و هنگامی هم که پیگیر این دزدی می شوند در راهنمایی غلط به آنها گفته می شود پیگیری این موضوع بی ثمر است؛ درحالی که حداقل برای مشخص شدن تعداد اینگونه سرقت ها در بهشت زهرا باید همه موارد ثبت شود.
6 روز از حادثه تلخ فروریختن ساختمان «متروپــل» در آبـادان گذشت؛ حادثـه‌ای که از آن بوی فساد و تبانی در صدور مجوزهای ساخت و ساز می‌آید و رهبــر معظم انقــلاب اسلامی در پیامی و دستـوری که صادر کردند، به این امر و شناسایی مقصران اذعان دارند.
پسر جوان در اقدامی هولناک با همدستی مادرش و خوراندن قرص برنج پدرش را به قتل رساند و جسدش را در بیابان رها کرد.
دیروز اتفاق افتاد؛

شهادت یک محیط بان شیرازی

یک محیط بان و یک نیروی مردمی در پناه گاه حیات وحش دره باغ بوانات در استان فارس طی درگیری با متخلفین شکار جان باختند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از مردم خواست تا با توجه به انتشار اخبار و اطلاعات کذب و شایعات متعدد طی روزهای گذشته در فضای مجازی، اخبار را از مبادی و مراجع رسمی پیگیری کنند.
ریزش ساختمان‌ها در مازندران ظاهرا مسری شده است و کمتر از ۴۸ ساعت پس از فرو ریختن یک ساختمان ویلایی در آمل ، این بار نوبت بابل شد و یک ساختمان سه طبقه به خاطر گودبرداری عمیق در آستانه فروپاشی قرار داد .
معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس فتا فراجا با بیان اینکه ۵۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا سراسر کشور برای برخورد با فروشندگان سوالات امتحان نهایی در فضای مجازی تشکیل شده، گفت: در همین رابطه دو متهم طی روزهای گذشته شناسایی و دستگیر شده اند و در تحقیقات مشخص شد مدرک تحصیلی آنها زیردیپلم است.