حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

مستخدم یک مرکز آموزشی استثنایی که با همدستی شوهر معتادش، مدیر 64 ساله این مرکز را با توسل به حیله و نیرنگ به خلوتگاه مخوف کشانده و با تهیه «فیلم سیاه» دست به اخاذی میلیاردی زده بودند، در حالی رسوا شدند که دستورات قاطع قضایی و هوشیاری نیروهای انتظامی راز این ماجرای هولناک را فاش کرد.
پس از انتشار شایعاتی با این ادعا که حکم اعدام محمد قبادلو و محمد بروغنی در آستانه اجراست، خبرگزاری قوه قضائیه اعلام کرد که اجرای حکم اعدام این محکومان صحت نداشته است.
حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز در رابطه با فوت محسن جعفری راد اظهار کرد: محسن جعفری بالنگاه معروف به جعفری راد ساکن مهرشهر کرج در تاریخ چهارم آبان در کرج با توجه به حضور در اغتشاشات دستگیر شد.
معاون عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: افزایش نرخ ارز در افزایش قیمت مواد مخدر تأثیر داشته است، این باعث می‌شود ناخالصی‌ها در مواد مخدر افزایش پیدا کند و مخاطرات جدی برای مصرف کنندگان ایجاد می شود.
یکی از وکلای پرونده هواپیمای اوکراینی آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد و گفت: آخرین جلسه دادگاه هفته گذشته برگزار شد و جلسه بعدی ۲۴ دی ماه خواهد بود. خانواده‌ها در دادگاه حضور داشتند و به روند رسیدگی اعتراض دارند.
در حوزه امنیت اخلاقی با کسی شوخی نداریم و وقتی مصادیق را معلوم کردیم با کسی تعارف نداریم.»
عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: اولین مشکل بی‌اعتمادی تجربی است. به عبارت دیگر همیشه و در گذشته اتفاقاتی رخ داده است که در زمان مناسب برملا نشده و حتی تکذیب شده است، ولی بعدا معلوم شده‌ که حقیقت داشته است. جالب اینکه کسی هم درصدد پیگیری این موارد برنیامده است. در واقع این عدم پیگیری حکایت از آن می‌کند که آن پوشاندن حقیقت به نوعی ساختاری بوده است والا اگر کسی دروغ بگوید چرا نباید او را شناخت و معرفی و مجازات کرد؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی جزئیاتی از وقوع آتش سوزی در پاساژ علاالدین تهران را تشریح کرد و از اتخاذ تدابیر ایمنی قابل‌توجه در این پاساژ طی سال‌های اخیر خبر داد.