حوادث و قضائی

سرخط مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های خبری را در پربیننده ترین سرویس حوادث، قضایی و انتظامی پرسون دنبال کنید

جلال ملکی از فوت یک نفر در جریان حادثه آتش‌سوزی در خیابان خاوران خبر داد و گفت: ساعت ۱۰:۴۴ صبح امروز یک مورد آتش سوزی در یک خانه در خیابان خاوران، خیابان نفیس به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد و متعاقباً سه ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
طبق تصمیمات اخذ شده در کشور، قوه قضائیه موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتی و سایر دستگاه‌های ذیربط، با فروشندگان فیلتر شکن‌ها و وی پی ان های غیرمجاز برخورد قانونی و متخلفین را مجازات کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: تاکنون حداقل نام ۴ دستگاه از سازمان‌ها و نهادها که موظف به اجرای قانون هوای پاک بودند، تحت عنوان ترک فعل در این پرونده گزارش شده‌ است.
پیگیری‌های خبرنگار خبرگزاری برنا حاکی است که پس از پایان دوره هشت ساله فرماندهی سردار حسین اشتری در فراجا، احتمالاً سردار احمدرضا رادان به‌عنوان فرمانده جدید انتظامی کشور منصوب می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره حادثه تیراندازی جاده بستک در استان هرمزگان و کشته شدن یک دختر ۱۲ ساله گفت: فردی که تیراندازی کرده بود، اکنون با صدور قرار بازداشت موقت در زندان است و پرونده به اقتضای شرایط از باب صلاحیت‌ها در دادسرای نظامی هرمزگان ارسال شده و در شعبه دوم بازپرسی ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و فرایند رسیدگی با دقت و توجه کامل توسط مقامات قضایی استان هرمزگان در حال رسیدگی است.
در راستای تاکید رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قاطعانه و بر مبنای عدالت و قانون و بدون هیجان‌زدگی به پرونده‌های اغتشاشات، جلسات رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر در استان آغاز شده و ادامه خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با انتشار توییتی از احکام نهایی پرونده شهادت شهید عجمیان خبر داد و گفت که فرجام خواهی محمد کرمی و سیدمهدی حسینی تایید و حکم صادره برای حمید قره‌حسنلو، حسین محمدی و رضا آریا نقض شد.
اوایل دی ماه خبری مبنی بر ‏درگیری مرگبار بین یک زوج میانسال در شهرستان نظرآباد به پلیس اعلام و بلافاصله عوامل پلیس آگاهی این شهرستان برای بررسی ‏موضوع به محل حادثه اعزام شدند.