رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

ماه رمضان آغاز شده و تقریبا تا میانه اردیبهشت ماه ادامه دارد. علاوه بر یارانه‌هایی که به دلیل همزمانی با این ماه واریز می‌شود احتمال واریز یارانه مختص ماه رمضان نیز وجود دارد.
معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود، گفت: بانک مرکزی بخشنامه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را با وثایقی سهل‌تر به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و ... وجود نخواهد داشت.
پرسون از بی تدبیری مدیران وزارت گردشگری گزارش می دهد؛

‎پارک خوابی مسافران / گرانی سرسام آور مراکز اقامتی

‎امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت های کرونایی بعد از دو سال شاهد موج سفر های نوروزی هموطنان هستیم، اما وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نتوانسته برنامه ریزی برای این حجم سفر کند و موجب شده بسیاری از مسافران در پارک های شهرهای گردشگر صبح تا شب را بگذرانند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری سهم سرانه هر نفر را در قرارداد سال جدید 45 هزار تومان اعلام کرد و گفت: در قرارداد سال 1401 سقف پوشش خدمات جبران هزینه خسارت درمان نسبت به قرارداد قبلی نیز 30 درصد بیشتر شده است.
رئیس‌جمهور با حضور در مجتمع بازتوانی جانبازان اعصاب و روان نیایش به رئیس بنیاد شهید و وزیر بهداشت دستور داد ارائه خدمات درمانی جانبازان را در زمینه‌های مختلف با جدیت بیشتر پیگیری کنند.
روایت وزیر رفاه دولت روحانی از ساعات تحویل سال نو در میان کارتن خوابها

قهرمان‌ها فقط در داستان‌ها نیستند

قهرمان‌ها فقط در داستان‌ها نیستند. این جمله‌ها را در حلقه‌های دعا از کودکان و نوجوانان زیادی شنیدم.گاهی بعضی از افراد، یک‌تنه نهاد می‌سازند و مرام فرهنگ خیرخواهی را به میان جامعه می‌برند. هم لذت خیرخواهی را به دیگران می‌چشانند و هم کام آدم‌هایی را که در این دنیای وانفسا هیچکس را ندارند شیرین می‌کنند.
با دستور رئیس جمهور ساعت ۲۴ امشب ۲۵ اسفند یارانه ۱۵۰ هزار تومانی کمک معیشت به مناسبت فرارسیدن عید نوروز به حساب بیش از ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر از سرپرستان شناسایی شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واریز خواهد شد.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای حمایت از کارفرمایان وام کم بهره به آنان تعلق می گیرد. کارگران نگران تعدیل نیرو نباشند. حداقل حقوق کارگران در سال آینده پنج میلیون و هفتصد هزار تومان است.

سازمان تامین اجتماعی عیدی امسال بازنشستگان را یک میلیون و 400 هزار تومان در نظر گرفته و برای همسران بازنشستگان 400 هزار تومان و برای هر فرزند 150 هزار تومان پرداخت کرده است، اما این میزان عیدی با گرانی ها موجب نارضایتی بسیاری از بازنشستگان شده است.
طبق بررسی‌های وزارت تعاون، طی دو سال گذشته و از زمان شیوع کووید 19 در کشور، 126594 کودک و زن ، نان آور یا یکی از اعضای خانواده را به دلیل کرونا از دست داده و دچار مشکلات معیشتی شده اند.
در هفتمین جلسه شورای عالی کار مصوب شد که هیچ کارگر مشمول قانون کار، کمتر از ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان در ماه دریافتی نخواهد داشت. بر این اساس حداقل دریافتی حقوق یک کارگر مشمول پرداخت مالیات ۱۰ درصدی است.