رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

«محمود مرتضایی‌فرد» مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت‌نام جدید وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان این صندوق از امروز ششم اردیبهشت ماه خبر داد.
امنیت زنان در اماکن عمومی مانند برخی از پارک‌ها، پل‌های عابر پیاده، معابری که شمشادهای آنها بلند شده یا کوچه‌های تاریک در شب و... طی سال‌های اخیر یکی از مطالبات اصلی زنان پایتخت و کلانشهرهای دیگر بوده است.
ماه‌هاست که از سرکارآمدن دولت سیزدهم می‌گذرد و در این مدت؛ برخلاف همه وعده‌های داده شده و وضعیت اقتصادی، تلاش شده تا عملکرد دولت در بالاترین سطح ممکن نمایش داده شود.
به مناسبت ماه مبارک رمضان با هدف اطعام 100هزار هموطنان روزه دار و مومن مناطق کمتر برخوردار کشور، گروه مالی گردشگری نسبت به تامین 10 هزار بسته سبد مواد غذایی اقدام کرده که توسط بنیاد نیکوکاری یاس توزیع آغاز شده است.
رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار تصریح کرد: هر چه صنعت در ایران ضعیف‌ تر شود این افراد با واردات بیشتر کالاها به دلالی و واسطه‌گری و سوداگری خود ثروت‌شان افزوده می‌شود و جوانان را ناامید کرده و نیروی کار را تضعیف می‌کنند.
دستان مردان خدایی و مهربان در همه جا هست؛ آنانکه فقط دست‌گیری کردن از نیازمندان و هم نوعان آرامشان می‌کند و انگار زاده شدند تا دستی گیرند و جسم و روحی را زنده کنند!

با دستور رئیس‌جمهور و به مناسبت ماه مبارک رمضان، یک‌میلیون و پانصد هزار ریال یارانه کمک‌ معیشت ماه مبارک رمضان به‌حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز می‌شود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع روزانه غذا و افطاری در سطح کشور خبر داد و گفت: تعداد حامیان همزمان با هفته اکرام افزایش خواهد یافت.
مقتدایی در نامه‌ای به ساداتی‌نژاد:

انجام اقدامات فوری برای کاهش قیمت کالاهای اساسی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با قید فوریت اقدامات لازم جهت کاهش قیمت و برگشت آن به نرخ اصلی انجام شود.
گمانه‌زنی‌هایی برای واریز یارانه ماه رمضان وجود دارد، اما به احتمال زیاد همان مبلغ ۱۵۰ هزار تومان واریز شود. چه کسانی یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان را دریافت می‌کنند؟
رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبار پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها گفت: ۱۰۰ درصد منابع لازم در پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق منابع قرض الحسنه مشتریان بانک‌ها و ۵۰ درصد نیز از منابع حساب‌های جاری بانک‌ها تامین می‌شود.
میرهاشم موسوی از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون سازمان تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: "انشالله با همکاری دولت محترم افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد. بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد ."
رقابت قیمتی خوراکی‌های پرمصرف در نیم‌دهه گذشته چگونه بوده است؟ آیا تناسبی میان رشد خوراکی‌ها و افزایش قیمت دلار در این مدت بوده است؟ کدام خوراکی‌ها بیشترین و کمترین افزایش قیمت را در این مدت ثبت کرده است؟