رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد با اعلام زمان ثبت نام جدید دریافت تسهیلات ناباروری عنوان کرد: تا تیرماه سال جاری ثبت نام‌های فعلی را ساماندهی می‌کنیم و در انتهای تیرماه ثبت نام‌های جدید انجام خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به اینکه از حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری که یارانه آن ها قطع شده، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر درخواست بازنگری اطلاعات خود را ثبت کرده اند، گفت: در مجموع برای ۷۳ میلیون و سیصد هزار نفر در دور اول براساس اسناد و مدارک یارانه واریز شده است.
اگر در جریان اجرای اصلاح ارز ترجیحی، دولت به شما یارانه نقدی جدید پرداخت نکرده و متقاضی یارانه ۴۰۰ هزار تومانی هستید، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امروز از جاماندگان و معترضان نام نویسی می‌کند.
دبیر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح یارانه‌ها، گفت: دستگاه‌های نظارتی با برخورد قاطع با سوءاستفاده‌گران، نگذارند مردم متحمل سختی شوند؛ چرا که نظارت دقیق از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح است.
واکنش تند کاربران فضای مجازی به گزارش عجیب 20:30 درباره یارانه

نعل وارونه گزارش صداوسیما درباره نقدهای یارانه‌ای مردم

گزارش های بخش خبری 20 و 30 در لحظات حساس و مهم نشان داده که کُمیت بخش های خبری رسانه ملی لنگ است و این نشان می دهد که چرا بسیاری از شهروندان روز به روز بیشتر از صدا و سیما فاصله گرفته و خود را نسبت به آن بیگانه حس می کنند.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه تکمیلی کمک معیشتی مرحله ۱۳۵ به حساب سرپرستان متقاضی بازبینی دهک‌بندی و قطع یارانه اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ واریز شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد اینکه آیا امکان معامله کالا برگ وجود دارد، گفت: اگرچه با این مساله موافق نیستیم اما این موضوع به توافق فرد صاحب کالا و مغازه‌دار بستگی دارد.
تنها چند روز پس از اعلام نرخ جدید کالاهای اساسی و لبنیات پس از حذف ارز 4200 تومانی از تامین این کالاها، فضای رسانه‌ای با نگاه‌های متفاوتی با قیمت‌های تازه برخورد کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که خاطر هموطنان آسوده باشد؛ اعتراض‌شان تک به تک بررسی خواهد شد و اگر اشتباهی شده باشد این حق برایشان محفوظ است و یارانه‌شان در صورت ذی‌حق بودن حتماً پرداخت می‌شود.
از واریز یارانه‌های نقدی جدید در قالب اصلاح تخصیص ارز مرجع کالاهای اساسی و جبران مابه‌التفاوت آن با نرخ ۲۳‌هزار تومانی ارز در بودجه ۱۴۰۱ به‌عنوان مهم‌ترین برنامه اقتصادی دولت یاد می‌شود. بر همین اساس، دولت می‌خواهد یارانه ارزی را به‌جای واریز به حساب وارد‌کنندگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.
پرسون از یک بحران و نبود مدیریت گزارش می دهد؛

بازار بی کالا / یک شب به یاد ماندنی

در تاریخ اقتصاد ایران سابقه نداشته که به یک باره دولت به عنوان تنظیم کننده مواد غذایی به شکل رسمی از رسانه های دولتی از بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی خبر دهد؛ این نوع رفتار دولتمردان به عبارتی نشان از بی تجربگی مشاوران اقتصادی دولت می دهد.
هموطنان می‌توانند برای استعلام وضعیت دهک‌بندی خود با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یارانه کمک‌معیشتی کسانی که حذف شده‌اند در صورتی که اعتراض آنها مورد پذیرش قرار گیرد، مجددا واریز می‌شود.

خبرهای خوش وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان

دهک بندی جدید خانوارها به سازمان هدفمندی یارانه ارسال شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران در خصوص ارتقای کار و جامعه کارگری راهبردی بود و نکات مهمی را مورد تاکید قرار دادند.
3دهک اول نفری۴۰۰ و سایر دهک‌ها نفری۳۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرند.