رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

فرد مترو خواب می گوید: اینجا تنها جای امن من است که مسافران همیشه تشر می‌زنند یا مأموران را خبر می‌کنند. بار‌ها هم مأمور مترو بیرونم کرده، اما من دوباره برگشتم تا شاید چند دقیقه بخوابم. مدتی است که مأمور مترو هم سراغم نمی‌آید. فکر کنم بی‌خیال شده یا دلش به حالم سوخته است.
طبق اخبار رسیده به احتمال زیاد مبلغ یارانه آذرماه واپسین یارانه نقدی است که به حساب یارانه بگیران واریز می شود و پس از آن یارانه یلدایی، یارانه افراد به صورت کالابرگ پرداخت خواهد شد.
طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: با توجه به اینکه دهک بندی خانوار را وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام داده است؛ بنابراین مسئولان این وزارتخانه در جریان موضوع هستند. افرادی که به دهک اعلامی اعتراض دارند، موضوع را از طریق وزارت تعاون باید پیگیری کنند.
مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس خانواده افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید و همچنین خانواده افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی متوسط، شدید و خیلی شدیدی که قادر به رانندگی نیستند می‌توانند از امتیاز پلاک ویژه خودروی افراد دارای معلولیت بهره‌مند شوند.
یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.
وزیر کار گفت: استفاده از کالابرگ اختیاری است یعنی کسانی که خواستند می توانند از استفاده کنند و کسانی که خواستند می توانند از مبلغ نقدی استفاده کنند. کارت الکترونیکی افراد معادل مبلغ یارانه شارژ می شود و افراد در یک بازه زمانی مشخص مختار هستند با این کارت، پروتیین خرید کنند یا پول آن را برداشت کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از نصب بیش از ۱۹ هزار QR کد بر روی صندوق‌های صدقات استان تا پایان آبان ماه امسال با هدف توسعه پرداخت صدقات الکترونیکی خبر داد.
رسالت نوشت:اخیرا سخنگوی اقتصادی دولت از اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی دریکی از استان‌ها خبر داده و حالا سؤال این است که این طرح درنهایت می‌تواند کاهش قیمت کالاهای اساسی را برای قشرهای متوسط و پایین جامعه به دنبال داشته باشد؟

ادامه کسب‌وکار بسیاری از زنان با توجه به فیلترینگ اینستاگرام به‌خطر افتاده است و امکان شروع مجدد در پلتفرم‌های داخلی برای آن‌ها وجود ندارد، فاطمه به خبرآنلاین می‌گوید: «برنامه‌­ای برای پیوستن به پلتفرم‌­های داخلی نداریم. مخاطب در پلتفرم‌های ایرانی به دلیل تعدد زیاد، پراکنده شده است و برای ما جذب مخاطب بسیارسخت است. شاید در آینده قصد راه‌اندازی سایت داشته باشیم. که می­‌توانم بگویم متاسفانه برای ما انگار شروع از صفر است و تمام زحمت‌­های پیشین از بین می‌­رود.»
براساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵میلیون و ۹۳۰هزار نفری که یارانه آنها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳میلیون نفر مجدداً مشمول یارانه شدند. همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین پیگیری های صورت گرفته قرار شده تا جلسه مشترکی بین مجلس و دولت درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شود تا در مسیر اجرای این قانون با مشکل مالی مواجه نشویم.

نمایندگان مجلس در موافقت با استفساریه دولت درخصوص بند(هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور درباره پرداخت حقوق به رزمندگان و جانبازان فاقد شغل متناسب با حداقل حقوق کارکنان دولت برابر با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان موافقت کردند.