رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

در حالی افزایش حقوق بازنشستگان در ششمین ماه سال رقم خورده است که بنا به اظهارات مدیرعامل تامین اجتماعی، در حال برنامه‌ریزی برای تعیین سازوکار پرداخت معوقات هستند.
گزارش‌ها حاکی از آن است که اختلالات بانکی، عامل عدم واریز حقوق برای بازنشستگانی بوده که در روزهای تعطیل باید حقوق برای آنها واریز می‌شد.

شناسنامه یکی از اسناد هویتی در ایران است که سازمان ثبت احوال کشور موظف است آن را برای هر شهروند ایرانی صادر کند. نخستین شناسنامه ایرانی در دوران قاجار و در تاریخ ۳ دیماه ۱۲۹۷ برای بانویی صادر شد.

با افزایش سن و نزدیک شدن به دوران سالمندی بالطبع نیاز به بیمه و خدمات درمان افزایش می‌یابد و دریافت این خدمات با هزینه‌هایی که نزیک به جیب شهروندان باشد از نیازهای ضروری در دوران پیری محسوب می‌شود.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به شناسایی ۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، گفت: با طرح بیمه رایگان سه دهک درآمدی پایین در این مناطق، ۱۷۶هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد.
‎پرسون از پارکینگ اتومبیل ها در مناطق مرزی گزارش می دهد؛

‎گرانی جای پارک خودرو در بیابان / هزینه بی حساب و کتاب برای یک خدمت

‎باوجود اینکه وزارت راه دولت سیزدهم متولی فراهم کردن حمل و نقل عمومی برای تردد آسوده زائران اربعین حسینی است؛ اما بی تدبیری و بی مدیریتی موجب شده تا هموطنان با خودرو شخصی خود را به مرزهای غربی برسانند و برای جای پارک خودرو در بیابان های مرزی هزینه بسیار بالایی پرداخت کنند.
اگرچه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از ۲۰ اردیبهشت ماه امسال از سوی دولت کلید خورد و تاکنون چند ماهی از زمان اجرایی شدن آن میگذرد و بر اساس رویه پیشین فردا ۲۰ شهریور، یارانه شهریورماه نیز باید واریز شود اما هنوز هستند عده ای که به نحوه دهک بندی یا اطلاعات مرتبط با خانوار خود معترضند.
افزایش هزینه ماهانه تلفن ثابت با امضای وزیر صنعت تصویب شد و بعد از این مشترکین خطوط تلفن ثابت در تهران باید ماهانه ۲۰ هزار تومان برای حفظ خط تلفن ثابت خود پرداخت کنند.
پرسون از دریافت وجه اضافه در داروخانه ها گزارش می دهد؛

‎4500 تومان هزینه خواندن نسخه / بیماران ناراضی درمانگران راضی

‎پر کسی پوشیده نیست که بازار دارو و دارو فروشی این روزها آشفته است، یا داور نیست، یا هست اما گران است یا اینکه بیمه آن دارو را پوشش نمی دهد، به هر حال هموطنان برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند؛ اما هزینه نسخه خوانی از دیگر مشکلات برای تهیه داروی بیماران در داروخانه ها به حساب می آید.
استاندار تهران اظهار کرد: کاهش ساعت کاری ادارات در دستور کار نیست. قانون مکلف کرد که کارمندان هفته ای ۴۴ ساعت فعالیت داشته باشند به همین منظور موضوع کاهش ساعت کاری ادارات اصلا موضوعیت ندارد و در این خصوص نمی توانیم اقدام کنیم.