رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد: خدمت‌رسانی مترو تهران و حومه به شهروندان روز یکشنبه ۲۲ بهمن‌ به صورت رایگان خواهد بود.
چند وقتی است که تاکسی‌های اینترنتی در زمان درخواست خودرو، آپشنی تحت عنوان «عجله دارم» اضافه کرده‌اند؛ ‌انتخاب این گزینه به معنای افزایش 15 تا 60 هزار تومانی قیمت پیشنهادی است.
بیات با بیان اینکه فرقی بین کارگر قراردادی و کارگر رسمی در بحث پرداخت عیدی وجود ندارد، اظهار کرد: کارگران به هر میزانی که کار کرده باشند حتی اگر ۳۰ روز باشد مستحق دریافت عیدی هستند.
گزارشی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه توسعه پوشش بیمه‌ای؛

افزایش 2 میلیون نفری بیمه‌‌شدگان جدید با ماهیت اختیاری از سال 1400 تا آذر 1402

با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در دولت سیزدهم؛ از سال 1400 تا آذر ماه سال جاری در مجموع بالغ بر تعداد 2 میلیون قرارداد جدید بیمه‌ای با ماهیت اختیاری منعقد شد.
کمتر کسی پیدا می شود که از سامانه های تلفن گویای سرکاری و توهین کننده به شعور ارباب رجوع سازمانها !!!که نام ارباب رجوع را در حد طنز یدک می کشند، نرنجیده و اعصابش از انتظار طولانی پشت خط با قطع تماس و یا ثابت ماندن شماره نوبت خرد نشده باشد!
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور با بیان اینکه با اجرایی شدن مزد منطقه‌ای ضعف بازرسی و نظارتی کار کلاً‌ از بین می‌رود، گفت: دستمزد باید به‌صورت ملی تعیین شود, در مشاغلی که فنی‌تر و سخت‌تر است باید ۱۰ تا ۲۰ درصد مازاد بر حقوق تعیین شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ضمن تشریح جزئیات افزایش حقوق پاکبان‌های پایتخت در سال ۱۴۰۳ گفت: شهرداری تهران آمادگی دارد که در حوزه نظافت معابر، جمع‌آوری پسماند و سایر امور مربوط به پاکبانی و خدمات شهری، نیروهای ایرانی را با اتباع بیگانه جایگزین کند.
رئیس‌کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی مصوب شورای‌عالی بیمه باید بدون تغییر ابلاغ شود، گفت: نباید میزان تعیین شده به هیچ بهانه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کاهش یابد، زیرا در غیر این صورت آسیب اصلی آن به مردم خواهد رسید.
بر اساس قانون تعیین عیدی و پاداش آخر سال کارگران مشمول قانون کار و طبق مصوبه مزد ۱۴۰۲، کارگران مشمول قانون کار در سال جاری برای یک سال کامل فعالیت، دو برابر آخرین دریافتی خود را به عنوان عیدی و پاداش دریافت می کنند مشروط بر اینکه مبلغ آن از سه برابر حداقل مزد مصوب بیشتر نباشد.