رفاهی

مهمترین اخبار معیشتی و رفاهی جامعه در سرویس رفاهی پرسون بخوانید.

همزمان با اجرای طرح کالابرگ الکترونیک پرسش‌های مختلفی از سوی شهروندان مطرح شد، از همین رو وزارت رفاه اقدام به پاسخِ برخی پرسش‌های احتمالی شهروندان مانند اینکه «آیا قرار است یارانه‌های نقدی حذف شود؟» یا اینکه «برای ثبت‌نام افراد جامانده از دریافت یارانه باید چه کنیم؟» کرده است.
معاون مرکز ملی پایش و بهبود کسب‌وکار گفت: «قانون تعریفی برای گران‌فروشی دارد و گفته شده که اگر فردی بالاتر از قیمت‌ها و نرخ‌های رسمی و اعلام‌شده خدمت یا کالایی را عرضه کند، گران‌فروشی کرده‌ است، اما سکوهای اینترنتی قیمت رسمی و مصوب ندارند و از شمولیت این ماده قانونی خارج هستند.»
سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد ماه که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه نیز متعاقباً پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد، به‌ طور «جداگانه» به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری نسبتا موفق و موثر رویداد بزرگ راهپیمایی اربعین در سال گذشته، از دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین خواست با نگاهی آسیب‌شناسانه نقاط ضعف و چالش‌های موجود در روند برگزاری مراسم اربعین را احصا کرده و ضمن پرهیز از موکول کردن انجام وظایف محوله به روز‌های منتهی به اربعین با برگزاری جلسات منظم، مجری و زمانبندی اجرای وظایف را معین و اعلام کند.
رئیس پلیس فتای فراجا اعلام کرد که همزمان با آغاز فصل برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان؛ موضوع تبلیغات فروش یا واگذاری سوالات امتحان نهایی در کارگروه‌های ویژه عملیاتی پلیس سایبری کشور در حال رصد است.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس در مراسم اهدای متمرکز توزیع ۲۷۰ بسته غذایی رایگان ویژه بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال گفت: توزیع بسته‌های غذایی (سبد کالا) بین بانوان باردار و مادران دارای کودک کمتر از سه سال در قالب اجرای طرح ملی «همیار مادر و کودک» انجام می‌شود.
«روزی یک ساعت کار کن ماهی ۴۰۰ میلیون تومان دربیار!»، «ماهی ۴۰ میلیون درآمد تا شهریور... کپشن رو بخون کلمه مسیر و کامنت کن کمکت می کنم به این درامد برسی»، «تو خونه بشین ماهی ۵۰ میلیون تومن دربیار چجوری؟ عدد ۳ رو کامنت کن تا بهت بگم!»

فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان سرگرد پلیس اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از مردم کرده بود، خبر داد.