شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تشریح برخی از مصوبات جلسه اضطراری مدیریت بحران شهر تهران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل تا سه روز آینده خبر داد.
در روزهای گذشته و امروز بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان های مختلف از جمله استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، تهران و چند استان دیگر سبب شده تا بسیاری از محورهای شریانی و غیر شریانی با انسداد مقطعی مواجه شوند.
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خودرویی که پس از اخذ معاینه فنی نسبت به تغییر وضعیت ظاهری و نصب تجهیزات غیراستاندارد مانند گارد و یا لامپ‌های زنون و هدلایت اقدام می‌کند، این خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله معاینه فنی آن ابطال می‌شود.
طی چند وقت گذشته انتشار کلیپی در فضای مجازی که نشان می‌دهد در محله محمودیه در خیابان ولیعصر (عج) تعدادی از درختان چنار در مقابل یک ملک نوساز خشک شده و بخش‌هایی از آنها قطع شده‌اند باعث شد تا پرونده قطع درختان طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه دوباره وبه شکلی دیگر باز شود.
معاون عملیات پلیس راهور پایتخت از آخرین وضعیت ترافیکی معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت خبر داد.
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: با انجام تمهیدات لازم در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی شهرداری تهران و ارتقاء فرهنگ تفکیک پسماند در مبدا، شهرداری تهران مبادرت به اجرای طرح های نوین در ادامه و تکمیل طرح های گذشته خود کرده است.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

آغاز پویش «زیبانویسی هنری» ویژه ایام محرم روی سازه های حجمی

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز پویش زیبانویسی هنری روی سازه های حجمی شهر متناسب با حال و هوای ایام محرم خبر داد.
وزیر کشور از استانداران سراسر کشور خواست به فوریت و با برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی، تا پایان شهریور ماه به جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر اقدام کنند.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، کاهش دمای تهران تا دوشنبه و خیزش گرد و خاک با احتمال وقوع طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.