شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اعلام کرد: بزودی پسماندهای خطرناک شهروندان از طریق ۴۵۵ غرفه بازیافت موجود در سطح شهر تهران بصورت جداگانه و در قالب طرح جعبه های ایمن دریافت می شود.
شهرداری تهران از بخش خصوصی برای راه‌اندازی بازار «خودروی اشتراکی» دعوت کرد. جزئیات این طرح از برنامه «واردات ۵۰۰دستگاه خودروی برقی برای سرویس‌دهی به شهروندان در قالب خودروی اشتراکی» حکایت دارد. اگر آنچه سرمایه‌گذاران به‌عنوان شرط مطرح کرده‌اند، محقق شود «نسل بهتر از تاکسی‌های آنلاین» برای جابه‌جایی‌های درون‌شهری به حرکت درمی‌آید. شهرداری به دنبال «مشارکت با سرمایه‌گذار» است؛ اما نوع قراردادهای مشارکت در پروژه‌های شهری به خاطر «برد-باخت» بودن آن، مطلوب سرمایه‌گذاران نیست. در آن مدل، سرمایه‌گذار عملا پیمانکار مدیریت شهری می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی از ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در بیشتر نواحی استان تهران طی روز یکشنبه افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۹۵ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد.

مرکز مدیریت راه‌های کشور؛

ترافیک در محورهای شمالی سنگین است

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد که ترافیک در محورهای شمالی از جمله چالوس و هراز سنگین است.

۳۰ دستگاه دوربین نظارتی در ۱۴ نقطه ورودی حریم شهر تهران نصب شده است، این دوربین‌ها به مرکز مانیتورینگ شرکت شهربان و حریم‌بان متصل هستند و کنترل ورود یا خروج مصالح از طریق آن‌ها انجام می‌شود.
همزمان با آغاز ضیافت هنرهای شهری به مناسبت عید غدیر؛

تهران به استقبال غدیر می رود

تهران در انتظار یک ضیافت بزرگ است، ضیافت عیدی از اعیاد خدا، عید غدیر بهترین بهانه است برای این ضیافت بزرگ تا سرور و نشاط در جای جای شهر در کام شهروندان تهرانی بنشیند. ضیافت نور و نقش و حجم تدارک هنرهای شهری است که سازمان زیباسازی شهر تهران برای رقم زدن عیدی متفاوت تر از همیشه پیش کش پایتخت کرده است.
اصلا این چاه مال زمان کرباسچی بوده!

عصبانیت شهرداری و شورای شهر از بازداشت شهردار منطقه 15

پرونده «سقوط دختر 4 ساله تهرانی به چاهی در منطقه 15» دیروز در حالی به صحن علنی شورای شهر تهران آمد که شهردار منطقه 15 تهران نیز به دنبال این حادثه دستگیر شد، تا بهشت‌نشینان در نخستین جلسه علنی بعد از این حادثه، جزئیات این پرونده تلخ را بررسی کنند.
براساس اعلام سازمان هواشناسی، امشب در نواحی جنوبی و غربی استان تهران وزش باد شدید همراه با گردوخاک، مورد انتظار است و فردا کاهش سه درجه ای دما در پایتخت پیش بینی می‌شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه یک در بازدید از مسیرهای کوهنوردی دربند، از برنامه‌های شهرداری برای توسعه گردشگری، حل مشکلات ترافیکی و ایمن‌سازی مسیرهای کوهنوردی خبر داد.