شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رییس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه شاهد فرونشست زمین در نوار جنوبی تهران هستیم گفت: پهنه فرونشست در حال نزدیک شدن به مناطق شهری است و مناطقی در استان کرمان وضعیت خطرناک‌تری نسبت به تهران دارد.
باز هم داستان حریق یک ساختمان و شهادت آتش نشان و عزادار شدن خانواده ای در آستانه سال نو، باز هم داستان بی پایان ساختمان‌های ناایمن تهران! این داستان ها کی به پایان می رسد مقصران حریق ساختمان ۱۵۳ باید تحت پیگرد و پیگیری قضائی قرار بگیرند تا به این داستان ها پایان داده شود.
به تازگی رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) گفت:«روز یکشنبه ۲۵ دی‌ در سردترین روز پایتخت در سال جاری، بیش از ۱۷ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس گرفتند که در طول فعالیت این سامانه‌ بی‌سابقه است؛» بسیاری بر این باور هستند که این افزایش تماس نشان دهنده کم کاری شهرداری در امورات شهری است.‎
رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح شهید آوینی گفت: امیدواریم پروژه های شهری شهرداری ها هرچه سریع‌تر افتتاح شود که انقلابی بودن به شعار و ژست نیست بلکه انجام کارها بر مبنای برنامه ریزی است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افزایش ۳۰ درصدی تخریب آسفالت اتوبان های تهران در سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان تیر سال آینده برای ۱۲ بزرگراه تهران آسفالت ریزی ۳۰۰ هزار تنی انجام می شود.
شهردار تهران با بیان اینکه این روزها انواع و اقسام دروغ‌ها مطرح می‌شود، گفت: فروش پارک‌های پایتخت کذب محض است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۱۴ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مترو هشتگرد، فردا جمعه ۵ اسفند طبق اعلام مدیریت ارتباطات و امور‌بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه فردا مسافرگیری ندارد.
علیرضا نادعلی در بازدید از روستاهای بخش کن و رسیدگی به وضعیت روستاهای تابعه سولقان گفت: در تلاش هستیم تمام دستگاه‌های مربوطه در راستای خدمت رسانی بهتر به اهالی کن و روستاهای سولقان همراه باشند.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام کرد: امروز برای گیلان، مازندران و نوار شرقی اردبیل بارش باران و برای دامنه ها و ارتفاعات زاگرس در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و شمال شرق خوزستان بارش برف و باران پیش بینی شده است.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از قرارداد ساخت یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن ملی توسط سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد و گفت: این شرکت خارجی با مبلغی معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع و بهره‌گیری از مصالح و نیروی انسانی داخلی و بومی عهده‌دار ساخت و سرمایه‌گذاری شده است.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا؛

مشکل پارک خودروها مشکل تمام کلان‌شهرها است

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: استفاده از حمل‌ونقل عمومی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مهم‌ترین راهکار برای رفع مشکل نبود پارکینگ خودرو توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی می‌باشد.
سازمان آگهی های پرسون