شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس‌جمهور در مراسم روز درختکاری گفت: باید نیاز چوب کشور از مسیر صحیح زراعت چوب تأمین شود که این مهم به درآمدزایی، اشتغال‌زایی، ثروت‌آفرینی و هوای پاک کمک می‌کند.
در برنامه‌های خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 پایتخت تأکید شد:

«تهران 1400» با حرکت به سوی توسعه پایدار در قلب طهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 12 از برگزاری نشست با مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه امور شهری معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران خبر داد.
ساختمان‌های جدید بر مبنای کسب سود بیشتر و صرفا سرمایه‌گذاری، بدون درنظرگرفتن اولویت خطر زمین‌لرزه ساخته می‌شوند. بنابراین حتی زمین‌لرزه‌های نه چندان شدید می‌توانند تعداد نسبتا زیادی جان باخته داشته باشند. خوشبختانه بیشتر زمین‌لرزه‌ها اندازه‌ای کوچک و متوسط دارند و بسیار در نواحی کم‌جمعیت رخ می‌دهند. ولی این موضوع الزاما همه موارد را شامل نمی‌شود، اقل موارد نیز می‌تواند برای ما فاجعه‌بار باشد.
فرماندار تهران گفت: داوطلبان انتخابات شوراها حتماً از طریق سامانه‌های معرفی شده و غیر حضوری ثبت نام خود را انجام دهند و فقط برای تأیید نهایی به فرمانداری تهران مراجعه داشته باشند، تا امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل فرمانداری تهران میسر شود.
یادداشت/ شهروند و شهرنشین شدن نیازمند مجموعه ای از الزامات و دستورالعمل ها و همچنین قوانینی است که حقوق و زندگی مسالمت آمیز همراه با ایجاد فرصت هایی برابر مانند حق دسترسی به تحصیل رایگان، حق دسترسی به بهداشت، رفاه، عدالت اجتماعی و فرصت های برابر اقتصادی و مجموعه قوانینی که ضمانت اجرای این حقوق باشد و منافع همه افراد شهر را تامین کند است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند: تعرفه جریمه‌های رانندگی درسال ۱۴۰۰ به میزان ۵ درصد افزایش یابد.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه درخواست هایی به شهرداری داده شده است که محوطه تئاتر شهر محصور شود و جلساتی هم به این منظور تشکیل شده است، گفت: نهاد عمومی باید مدافع توسعه عرصه عمومی باشد و حصر تئاتر شهر تیر خلاص به قلب فرهنگی پایتخت است.

کسب مقام قهرمانی تیم فوتبال کودکان منطقه 12 پایتخت؛

در مسابقات گل کوچک، قلب طهران درخشید

شهردار منطقه 12 اعلام کرد: از بازیکنان تیم فوتبال کودکان این منطقه که در مسابقات گل کوچک شهر تهران به میزبانی منطقه 4 به قهرمانی رسیده بودند، تقدیر شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه ستاد انتخابات کشور و بررسی آخرین شرایط روند برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در آن، از برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورا‌ها در هشت کلان شهر خبر داد.
لایحه بودجه شهرداری تهران امسال در شرایطی به شورا ارایه شده که بحران همه‌گیری کرونا از یکسو و تلاش پیوسته مجموعه مدیریت شهری در جهت کاهش وابستگی شهرداری به منابع درآمدی ناپایدار از سوی دیگر، مدیریت شهر را در شدیدترین فشار بودجه‌ای ممکن قرار داده است.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت وگو با پرسون:

بعد از پایان پاندمی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شود

دکتر مینو صفایی؛ مدرس دانشگاه گفت: حتی بعد از پایان رسمی پاندومی کرونا ناهنجاری های جدیدی در جامعه بشری متولد شوند تا جایی که تاریخ زندگی اجتماعی بشر به دو دوره قبل و پس از کرونا تبدیل خواهد شد.