پرسون گزارش می دهد؛‎

کم کاری شهرداری عامل افزایش تماس با 137؟

به تازگی رئیس مرکز سامانه مدیریت شهری و نظارت همگانی (۱۳۷پلاس) گفت:«روز یکشنبه ۲۵ دی‌ در سردترین روز پایتخت در سال جاری، بیش از ۱۷ هزار شهروند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس گرفتند که در طول فعالیت این سامانه‌ بی‌سابقه است؛» بسیاری بر این باور هستند که این افزایش تماس نشان دهنده کم کاری شهرداری در امورات شهری است.‎
تصویر کم کاری شهرداری عامل افزایش تماس با 137؟

به گزارش سایت خبری پرسون، این در حالی است که براساس اطلاعاتی که تعدادی از شهروندان در اختیار خبرنگار پرسون قرار داده اند؛ تعدادی از شهروندان که در زمان بارش برف با این سامانه تماس گرفتند به قدری در انتظار ارتباط با کارشناس مربوط ماندند که در آخر نتوانستند ارتباط برقرار کنند.

به طوری که ناصری سرای با اشاره به حجم بالای تماس‌های شهروندان و احتمال پشت خط ماندن تماس‌های مردمی گفت: پیشنهاد می‌کنیم شهروندان با استفاده از روش‌های مجازی از قبیل اپلیکیشن «تهران من»، وبسایت «tehran.ir»، و شناسه فضای مجازی «tehran۱۳۷plus@» برای مطرح کردن درخواست‌ها، مطالبات شهری، شکایات و انتقادات استفاده کنند.

بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که افزایش تماس با سامانه ها نشان از کم کاری مدیریت شهری دارد و نه نشان از اعتماد؛ برای نمونه زهرا نژاد بهرام عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار پرسون گفت:طبیعتا مشکلات موجب می شود که شهروندان با سامانه 137 تماس بگیرند و این نشان دهنده اعتماد شهروندان به مجموعه شهرداری نیست.

وی افزود: از سوی دیگر شهروندان راه دیگری ندارند جز تماس با 137 و نهاد و دستگاه دیگری متولی رفع مشکلات شهری نیست؛ این عوامل باعث بالا رفتن تماس شهروندان با سامانه 137 شده است.

انتظار مردم

دراین بین انتظار از اعضای شورای شهر به عنوان نماینده مردم تهران این است که از اهرم نظارتی شان استفاده کنند و نگذارند مدیریت شهری به حالت خواب فرو روند.

464527