شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: مراسم یوم الله ۲۲ بهمن امسال علاوه بر خودرویی و موتوری در بستر فضای مجازی به آدرس fajr.ccoip.ir برگزار می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر وضعیت شهر یا استانی از نظر شیوع ویروس کرونا وخیم‌تر و بدتر شود مسلما محدودیت‌های تردد نیز بیشتر خواهد شد و بنابراین مردم نباید با عادی انگاری سبب شکسته شدن پروتکل‌ها شوند.
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با هماهنگی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ۳۴۰۰ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ارزان قیمت با سود ۹ درصد برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص یافت.
فرماندار تهران از هزینه ۲۰۷ میلیاردی بازسازی بخش شمالی ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: این هزینه با همدلی کسبه و هیات امنا تامین شد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان، آخرین وضعیت رانندگان مشمول دریافت تسهیلات کرونایی را تشریح کرد.
برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه فجر انقلاب و ولادت حضرت زهرا (س) در منطقه 12 پایتخت:

حرکت به سوی گام دوم انقلاب با رنگ و بوی فاطمی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری برنامه‌ها و جشن‌های ویژه چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌زمان با ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر در این منطقه خبر داد.
پرسون از فعالیت متکدیان در کردستان گزارش می دهد؛

«تکدی گری» در بستر سرد خیابان های شهر

با وجود اینکه شاهد سرمای شدید در این کردستان هستیم، ولی متکدیان همچنان دست از تکدی گری بر نمی دارند.

حقوقدان و وکیل دادگستری گفت: هیچ مصونیتی برای نمایندگان مجلس از حیث ارتکاب جرایم عمومی نسبت به دیگران وجود ندارد و این افراد نیز در صورت ارتکاب جرم مانند سایر شهروندان تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.
کیفیت هوای پایتخت عصر امروز پنجشنبه -نهم بهمن- با افزایش غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص ۱۵۳ در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در وضعیت قرمز قرار گرفت.
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی در کشور از امروز تا عصر شنبه تشدید خواهد شد و بارش برف، کولاک برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید و در مناطق جنوبی بارش باران و رعد و برق مورد انتظار است.
رئیس پلیس راه تهران بزرگ از انسداد آزاد راه " تهران – شمال " در روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه هر هفته تا 12 اسفندماه خبر داد.
سرهنگ موسوی پور، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رویکرد پلیس راهور و سازمان بهشت زهرا(س) ایجاد حداقل محدودیت ها و حداکثر رضایتمندی شهروندان برای روزهای پایانی سال است.