شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مشاور شهردار تهران و رییس مرکز ارتباطاتو بین الملل شهرداری تهران گفت: خیلی عجیب است که افتتاح نزدیک به ۳۰ ایستگاه که به صورت متوسط هر یک ۳۰۰ میلیارد هزینه داشته‌اند و تکمیل سیستم‌های برق، سیگنالینگ، تهویه و تأمین تجهیزات مترویی و جزئیات بسیار متنوع دیگر را با لفظ "فقط" همراه می‌کنید.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مستاجران افزایش بهای اجاره به دلیل افزایش قیمت بی‌رویه ملک در سال‌های گذشته است، گفت: در طول بیش از 7 سال گذشته قیمت مسکن بالای 700 درصد افزایش یافت که بخشی از این افزایش قیمت به سیاست‌های مسکنی در دوره وزارت «عباس آخوندی» برمی‌گردد که با افتخار اعلام می‌کرد حتی یک واحد مسکونی هم نساخته‌ است.
«علیرضا علی بخشی» گفت: محیط بن درخت نشان می‌دهد که حداقل ۵۰ تا ۶۰ سال سن داشته و به دلیل محیط بن و وزن زیاد و پوسیدگی موجود در آن، ‌در برابر باد تاب آوری نداشت و سقوط کرد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران از افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو از اول اردیبهشت خبر داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به عرضه گسترده مرغ در تهران از عادی شدن شرایط بازار مرغ در تهران و عدم وجود صف برای خرید مرغ خبر داد.
در سال های اخیر بسیاری از رانندگانی که به نوعی به مواد مخدر افیونی اعتیاد داشتند اکنون نوع اعتیاد خود را تغییر داده اند و به سمت مواد مخدر صنعتی رفته اند که این امر باعث به وجود آمدن جاده های ناامن برای همه شده است.

نبود اشتغال، شرایط نامناسب اقلیمی و کمبود امکانات مانند آموزش، بهداشت و درمان از دلایل مهاجرت هموطنان در برخی از مناطق کشور به دیگر شهرهای کشور است.
به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان صورت گرفت:

اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه، به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان خبر داد.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران از رایگان شدن هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌ها در پنج مرکز خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای امسال هزینه مراجعه اول معاینه فنی تاکسی‌های شهر تهران به پنج مرکز معاینه فنی بیهقی، شقایق، دماوند، چمران، نیایش رایگان است.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی از مردم برای همکاری و همراهی با پلیس در روز طبیعت تقدیر و تشکر کرد و گفت: نوروز امسال برای نخستین بار بیش از ۱۰۰ خودرو با استفاده از پهپادها اعمال قانون شدند.
مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران اعلام کرد: از شنبه ۱۴ فروردین طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از ۸:۳۰ تا ۱۶ اجرا می‌شود و رانندگان یک‌بار خروج رایگان از ۱۴:۳۰ خواهند داشت.
سرهنگ قدمی رئیس پلیس راه مازندران، با بیان اینکه یک میلیون و 250 هزار خودرو از ابتدای طرح نوروزی از 25 اسفند تاکنون وارد مازندران شده اند، گفت: یک میلیون و 100 هزار دستگاه خودرو هم تاکنون از استان خارج شده اند.