شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

استاندار تهران از افزایش تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: برای انجام فرایند اخذ رای بیماران قرنطینه‌ای، تعداد شعب سیار را افزایش دادیم. حدود ۴۲۵ صندوق سیار در استان تهران و ۳۰۶ صندوق سیار در کلانشهر تهران راه‌اندازی شده است.
با آغاز تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از امروز(پنجشنبه ۲۰ خردادماه سال جاری) ۲هزارو ۲۹۴ نفر در تهران برای کسب ۲۱ صندلی این شورا به مدت هفت روز در عرصه تبلیغات با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
شهردار تهران توضیحاتی درباره فعالیتش پس از پایان مدیریت کنونی شهرداری، سرانجام بازسازی میدان حسن‌آباد و ساماندهی محدوده‌های منتهی به حرم عبدالعظیم ارائه داد.

بالاخره انتظار سر رسید و فهرست اسامی 2292 کاندیدای تایید صلاحیت‌ شده انتخابات شورای اسلامی شهر تهران از سوی کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات تهران منتشر شد و حالا کاندیداها باید ظرف 24 ساعت آینده خود را برای ورود به مرحله حساس تبلیغات آماده کنند.
رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا، افراد تایید صلاحیت شده این انتخابات را ٩٥ درصد برشمرد و گفت: با یک بررسی آماری ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.
رئیس سابق شورای شهر تهران معتقد است: اگر منظور از توقف شهرفروشی این است که میزان مجوز ساخت‌وساز و پروانه‌های ساختمانی را پایین بیاوریم و ساختمان‌سازی را در شهر به رکود بکشانیم، نه تنها یک رویکرد مثبت نیست، بلکه منفی است، چراکه رکود اقتصادی و رکود کارخانه‌ها را به دنبال خواهد داشت که همین الان هم نتایج آن را می‌بینیم.

آیین رونمایی تمبر اختصاصی محیط زیست و توسعه پایدار قلب طهران:

توجه به میراث طبیعی شهر، ضرورتی فراتر از وظایف اداری است

شهردار منطقه 12 در آیین رونمایی تمبر اختصاصی محیط زیست و توسعه پایدار قلب طهران، توجه به میراث طبیعی شهر را ضرورتی فراتر از وظایف اداری دانست و بر احساس مسؤولیت همگانی در این زمینه تأکید کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از احداث چهار آرامستان جدید در تهران با اصول مناسب‌سازی خبر داد و گفت: در طراحی فضاهای جدید موضوع دسترس‌پذیری برای همه را در نظر می‌گیریم.
مرتضی طلایی، نائب رئیس سابق شورای شهر تهران در نامه‌ای به وزیر کشور، با اعلام اینکه «پس از تایید صلاحیت اولیه در هیات نظارت تهران» در اقدامی که آن را فراقانونی و عجیب خوانده، نام برخی نامزدهای تایید صلاحیت شده در لیست نهایی از سوی هیات نظارت مرکزی انتخابات شوراهای شهر و روستا حذف شده؛ خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی وزیر شده است.
آنچه که در لیست منتشر شده توسط وزارت کشور قابل توجه است آن است که نام مرتضی طلایی به عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر در بین تایید صلاحیت شده‌های نهایی به چشم نمی‌خورد.
عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از آتشنشانان فداکار در جریان اطفا حریق پالایشگاه تهران نسبت به روند کند واکسیناسیون کشور و رد صلاحیت اعضای شورای شهر پنجم اعتراض کرد.

ویژه‌برنامه‌های سی‌ودومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در منطقه 12:

از میدان آیینی امام حسین (ع) تا مسجد تاریخی امام خمینی (ره) در سوگ معمار انقلاب

شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) و سی ‌و دومین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در این منطقه، از برگزاری مراسم در مسجد تاریخی امام خمینی (ره) در بازار بزرگ تهران و سوگواری‌ در نقاط مرکزی تهران نظیر میدان آیینی امام حسین (ع) خبر داد.
علی بیت اللهی با نگاهی به سانحه پالایشگاه نفت تهران بررسی کرده است؛

معضلات اصلی در مدیریت بحران آتش در کشور

عصر روز چهارشنبه 12 خرداد 1400 براساس گزارش های منابع رسمی، محدوده مخازن پسماندهای  پالایشگاهی نفت جنوب تهران، دچار حریق شد که در خصوص دلایل آن اظهار نظرهای گوناگونی صورت گرفته است، در این یادداشت با توجه به تلاش شایان تحسین مجموعه پرسنل آتش نشانی شهرداری تهران، که یاد ایثارگری های آتش نشانان فداکار در آتش سوزی پلاسکو را در اذهان زنده کرد.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

ناکارآمدی مدیریت شهری

طالبی نژاد گفت: بی هویت و صنعتی شدن شهرها به ناکارآمدی و نا متوازن بودن توسعه شهری و مدیریت شهری بر می گردد.
عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صلاحیت حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از کل رد صلاحیت شده‌ها از هشت هزار نفرکاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تأیید شد، تصریح کرد: اسامی این افراد به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.
سخنگوی شورای ائتلاف از اعلام فهرست نهایی این شورا برای انتخابات شورای شهر تهران در روز دوشنبه خبر داد و گفت: نامزد تعیین شده برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهر تهران به زودی اعلام می‌شود.
رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تاکید کرد: رسیدگی به اعتراضات نامزدهای انتخابات شوراها نسبت به بررسی صلاحیت آن ها به اتمام رسیده و از بیستم خرداد فرصت تبلیغات آغاز خواهد شد.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با پرسون؛

شهرداری مردم را نسبت به حقوق خود آگاه نماید

پرتوی گفت: بسیاری از شهروندان از حقوق خود اطلاع ندارند؛ شهرداری می تواند در جهت اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم نسبت به حق و حقوقشان اقدامات ارزنده ای داشته باشد‌.
نامزد شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با پرسون تاکید کرد؛

مخالفت جدی با زیست شبانه کلانشهرها

طالبی نیا گفت: مردم اروپای غربی ساعت ۹ شب می خوابند و تنها نسخه ای که برای ما تجویز می کنند، بیداری شبانه است؛ که با اکوسیستم بدن منافات دارد و قطعا باعث مشکلات شدید جسمی و روحی در افراد می گردد.