شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با با بیان اینکه مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری صدقه و هبه نمی‌خواهند، حقشان را می‌خواهند گفت: نامزدهایی که وعده توزیع پول می دهند انگار برای پیش خرید رای مردم آمده اند.
کارشناس مسائل شهری تهران با اشاره به اینکه راه‌اندازی سایت "شفافیت" یک نمایش بود، گفت: اگر قرار به ایجاد سایت شفافیت باشد، باید آن را نهاد فراتر از مدیریت شهری مانند سازمان بازرسی اداره می‌کرد و این امر توسط مجموعه‌ای صورت می‌گرفت که ذینفع نباشد.
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران توضیحاتی درباره ماجرای عزل و نصب‌ها در ماه‌های آخر مدیریت شهری و وضعیت کرونا در پایتخت ارائه داد.

گزارشی از نخستین ایستگاه ‌موزه تهران در ایستگاه متروی خیام:

پس از ایستگاه موزه فرش خیام، آمادگی منطقه 12 برای ایجاد ایستگاه ‌موزه‌ها

به دنبال ایجاد ایستگاه‌موزه فرش ایستگاه متروی خیام، شهردار منطقه 12 از اعلام آمادگی این منطقه برای ایجاد ایستگاه‌موزه‌های بیشتر در این منطقه خبر داد.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

احتمال تایید برخی از رد صلاحیت شدگان در بازنگری وجود دارد

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت:با بازنگری هیئت مرکزی نظارت و بررسی شکایات حدود ۱۶ درصد از رد صلاحیت شدگان هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت استانی تایید می شوند.
حناچی در آیین افتتاح مجموعه گردشگری و تاریخی رازی عنوان کرد:

ری یکی از نقاط عطف در تمدن و شهرنشینی

شهردار تهران با اشاره به ظرفیتهای گسترده ری در بخش تاریخی و گردشگری، ری را یکی از نقاط عطف تمدن و شهرنشینی معرفی کرد.
ایستگاه مترو باقرخان در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) و در تقاطع بزرگراه شهید چمران و خیابان ستارخان، ظرف دو هفته آینده تکمیل و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

حسین عزتی مشاور اقتصادی سابق سازمان مدیریت و برنامه‎‌ریزی کشور، مشاور عالی افتخاری سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و نامزد انتخاباتی ششمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با پرسون به تشریح اهداف و برنامه‌های خود برای ورود به این عرصه پرداخت.
معاون فرهنگی و هنرهای شهری، سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

«نبرد گرشاسب» دست نخورده است/ شیرهای اطراف اثر اصلی مرمت شدند

شاپور دیوسالار، مرمت اثر «نبرد گرشاسب» که ثبت ملی شده است را تکذیب کرد و گفت: اثر اصلی توسط سازمان میراث فرهنگی ثبت ملی شده و هیچ تغییری در آن بدون کسب اجازه در این سازمان امکانپذیر نیست و تنها شیرهای اطراف این میدان که دچار تخریب و فرسودگی شده بودند، مرمت شدند.
مدیر عامل برند "zehouki" در گفت وگو با پرسون؛

وزارت صنعت و معدن موانع را از مسیر راه تولیدکننده بردارد

روستایی گفت: وزارت صنعت و معدن به تولید کننده می گوید که زمین و سوله را تهیه و دستگاه ها را نصب کنید، سپس شروع به تولید کنید؛ آنگاه کارشناسان ما برای بازدید می آیند؛ اگر رضایت بخش بود تولید ادامه خواهد داشت و در غیر اینصورت منجر به تعطیلی خواهد شد.
شهردار منطقه 12 در آیین افتتاح و بهره‌برداری مرکز واکسیناسیون تجمیع کووید-19 در مجموعه ورزشی الزهرا (س) واقع در خیابان مختاری، این مرکز را چهارمین مرکز واکسیناسیون منطقه 12 معرفی کرد و از راه‌اندازی یک مرکز دیگر در بازار تهران در آینده نزدیک خبر داد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به برخی هماهنگی‌های نامتعارف بین اداره کل ماده ۱۰۰ و مناطق شهرداری به عنوان شاکی پرونده‌های این کمیسیون، تذکر داد و آن را موجب تضییع حقوق شهروندان دانست.

مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: با توجه به میزان بارش‌ها در سال جاری تلاش ما این است در این شرایط بالاترین سطح استاندارد کیفیت آب را ارائه دهیم.