شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیته اقتصادی شورای شهر تهران درباره جزئیات ۱۷۰ ملک تعیین‌تکلیف شده شهرداری در صحن شورا گفت:‌ برای ۱۶۴ ملک مجوز صادر کرده‌ایم که البته بخشی از این املاک در اختیار سمن‌های رسمی از جمله خانه تئاتر، خانه موسیقی، خانه سینما است که به صورت ضابطه‌مند در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مطالبه مردم از شهردار تهران را عمران و آبادانی، باید پاکدستی برشمرد و گفت: شهردار نباید کار مردم را معطل کند.

فعالیت شورای شهر پنجم تهران یک ماه دیگر به اتمام می رسد. اعضای شورا چوب حراج را به اموال شهر زده و با واگذاری املاک با شرایط ویژه موافقت کرده اند اما منتخبین شورای ششم می گویند این مصوبات به ضرر تهران است و باید متوقف یا ابطال شود.
منتحب شمشین دوره شورای شهر تهران ضمن واکنش به واگذاری یک ملک شهرداری تهران به فدراسیون فوتبال گفت: شهرداری تهران در این روزها چندین هزار نیرو را جذب کرده است که جای سؤال جدی دارد.
مرتضی رحمان زاده با تاکید بر لزوم تسریع در روند ساخت فاز یک پروژه چهارباغ عنوان کرد که انتظار مردم این است که امسال از این پروژه استفاده کنند.
پرسون از تعطیلی یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت گزارش می دهد؛

‎متروکه ای به نام پمپ بنزین سی متری جی/ پاتوقی برای شب نشینی معتادان

‎جایگاه های سوخت خودرویی یکی از مهم ترین ملزومات در شهرها به حساب می آید تا سوخت گیری خودرو ها در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد؛ اما در چند سال اخیر یکی از قدیمی ترین جایگاه های سوخت پایتخت رو به تعطیلی قرار گرفته است و نه تنها خدمات رسانی به شهروندان ندارد بلکه منظره شهری را نیز نازیبا کرده و محیطی برای تجمع معتادان متجاهر فراهم شده است.
هنوز هم ملک کشف‌نشده زیادی متعلق به شهرداری داریم، به تازگی یک مجموعه در منطقه 5 تهران کشف شده که متعلق به شهرداری بوده است.
میزان کل شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد واجدین شرایط رأی دادن بود. این، یعنی بین ۸۰ تا ۹۰ درصد کسانی که در شرایط رأی دادن هستند به انتخابات شورا‌ها بی‌اعتنائی کردند و در نتیجه، منتخبین فقط با پشتوانه حداقلی بین ۱۰ تا ۲۰ درصدی به جایگاه عضویت شورا‌ها رسیده‌اند.
شهردار تهران در پاسخ به تذکر مجید فراهانی مبنی بر ضرب و شتم دستفروش محدوده منطقه 20 از برخورد با عوامل و پیمانکار خبر داد و بر لزوم خویشتنداری ماموران شهرداری تاکید کرد.
منتخب شورای ششم از برگزاری جلسه مشترک با محسن هاشمی و حناچی طی هفته آینده خبر داد و گفت: بهره مندی از مدیران کنونی در دوره جدید شهرداری بستگی به نظر شهردار جدید دارد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار نسبت به ارسال لایحه اساسنامه صندوق بازنشستگی اقدام کند.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران با بیان اینکه هرچه شناخت شهردار از موضوعات و مسائل شهری بیشتر باشد، جسارت بیشتری خواهد داشت، گفت: یکی از دلایل جسور نبودن شهردار تهران، شناخت کم او نسبت به مسائل شهری بود.
در بحبوحه ایام انتخابات، خبر انجام بررسی‌های نهایی‌‌ روی «طرح جامع مدیریت شهری» در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و ارسال قریب‌الوقوع آن به صحن مجلس، مطرح شد.
شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه این منطقه به نشاط و زندگی معروف است، گفت: در راستای افزایش سرانه ورزشی و همچنین بالا رفتن روحیه نشاط و شادابی در منطقه، دو پروژه خیابان ورزش به زودی در منطقه ۵ افتتاح می شود.