گزارش پیگیری پرسون پس از یک سال حکایت می کند؛

بی مدیریتی در دریاچه چیتگر عامل خاک خوردن میلیون ها سرمایه/ تعطیلی بنگاه اقتصادی کوچک شهرداری تهران

امسال نیز از سوی رهبر انقلاب شعار سال به موضوع اقتصادی اختصاص داده شده است و همچنان شعار تولید و مهار تورم در دستور کار قرار گرفته است؛ اما هستند مجموعه های گوناگون از جمله دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) که زیر مجموعه شهرداری تهران است از ظرفیت های موجود بی بهره هستند در حالی که با کمی مدیریت صحیح می توانند ده ها شغل ایجاد کنند.
تصویر بی مدیریتی در دریاچه چیتگر عامل خاک خوردن میلیون ها سرمایه/ تعطیلی بنگاه اقتصادی کوچک شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، درست یک سال پیش خبرنگار پرسون گزارشی با موضوع « ظرفیت برخاک نشسته / تعطیلی ده ها غرفه اشتغالزایی در دریاچه چیتگر» تهیه کرد که حال پس از یک سال از این گزارش هیچ اتفاقی در این غرفه های آماده برای فعالیت اقتصادی صورت نگرفته است و نشان از آن می دهد که بی مدیریتی در این مجموعه تفریحی و گردشگری وجود دارد که سرمایه میلیونی در حال خاک خوردن است.

کافی است از درب غربی دریاچه شهدای خلیج فارس وارد این مجموعه تفریحی و گردشگری شوید که شاهد تعطیلی ده ها غرفه و یک رستوران خواهید بود که به نوعی سرمایه میلیاردی در حال خاک خوردن است؛ در حالی که بسیاری از شهروندان با معضل بیکاری مواجه هستند می توانند از این محیط ها مایحتاج شان را فراهم کنند و هم اینکه درآمدی برای شهرداری به وجود آید.

ظرفیت های بی بهره مدیریت شهری تهران

یکی از شهروندان ساکن این منطقه غرب تهران که بازنشسته است و هر روز برای پیاده روی از این مسیر تردد دارد؛ گفت: ظرفیت های پنهانی در شهرتهران وجود دارد که متاسفانه شهرداری تهران آن طور که باید از این ظرفیت ها بهره مند نمی شود.

وی افزود: اینکه در این محیط ده ها مغازه تعطیل وجود دارد که هر کدام از این مغازه ها می تواند محلی برای نان آوری یک خانواده باشد نشان از همین بی مدیریتی دارد.

این ساکن غرب تهران ادامه داد: نزدیک به دو تا سه سالی می شود که این سرمایه گذاری میلیاردی در حال خاک خوردن است در حالی که یک زمانی این مغازه ها رونق داشته است.

یکی از نگهبانان این مجموعه که نخواست نامش در گزارش درج شود، گفت: گویا اختلافاتی بین شهرداری و پیمانکار بهره برداری وجود دارد که موجب شده این مغازه ها در این چند سال خاک بخورند.

وی درباره این سوال که چرا در این مدت اقدامی صورت نگرفته است ؛ پاسخ داد: اطلاع دقیقی ندارم.

یکی دیگر از مراجعه کنندگان به این مجموعه گفت: در محوطه این تعداد مغازه آبنمایی طراحی شده که اگر شهرداری بخواهد این آبنما را با این شرایط اقتصادی بسازد باید بیش از صد میلیون تومان هزینه کند، از سوی دیگر المان زیبایی وجود دارد که برای این المان نیز باید هزینه شود که متاسفانه این میزان سرمایه به حال خود رها شده است.

او ادامه داد: تعطیلی این تعداد بنگاه اقتصادی ضربه به اشتغال آفرینی خواهد زد؛ اگر در هر محله ای از تهران و کشور از ظرفیت های موجود بهره برداری نشود قطعا اشتغالزایی با مشکل مواجه خواهد شد؛ کافی است مدیران این مجموعه این مغازه ها را در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار دهند و از این سرمایه میلیاردی به نحو مطلوبی بهره برداری شود.

مدیریت دریاچه با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

به‌تازگی و البته بدون اطلاع پارلمان شهری دریاچه چیتگر را که یکی از اصلی‌‌‌ترین مراکز گردشگری پایتخت به شمار می‌‌‌آید، به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران واگذار کرده است.

احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران اخیرا در جلسه شورای شهر به بهانه این واگذاری درباره ناهماهنگی‌‌‌ها در مدیریت شهری به‌‌‌ویژه در حوزه گردشگری تذکر داد و گفت: قرار بود سیاست‌‌‌ها به صورت متمرکز بین شهرداری و شورای شهر یکجا پیگیری شود، اما هر روز ما خبری می‌‌‌شنویم مبنی بر اینکه یکی از مجموعه‌‌‌ها جابه‌‌‌جا شده است.

علوی با بیان اینکه اخیرا مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس به سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری واگذار شده است، گفت: بنده فکر می‌‌‌کردم چنین اتفاقی نیفتاده اما پیگیری‌‌‌ها حکایت از این داشته که نه تنها صحبت‌‌‌هایی صورت‌گرفته بلکه صورت جلسه آن نیز تنظیم شده است.

گزارش از: سیاوش پارسا

484537