شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

در جلسه با شرکت شهربان و حریم‌بان مطرح شد:

بهبود 72 درصدی در کاهش سد معبر صنفی در قلب طهران

شهردار منطقه 12 در جلسه با مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از کنترل مطلوب سد معبر و نظارت مؤثر بر ساخت‌وساز و تخلفات ساختمانی طی ماه‌های اخیر در این منطقه خبر داد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون مجلس در پی اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها است تا متخلفان نتوانند هیچ ساخت و ساز غیرقانونی در شهرها انجام دهند.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید ارائه خدمات درمانی به ایثارگران در اولویت باشد گفت که این قشر برای تهیه دارو با مشکل مواجه اند.
سرانجام از اولین لیست شهرداران احتمالی تهران رونمایی شد. راه‌یافتگان به شورای ششم شهر تهران از همان روز‌های ابتدایی پس از نهایی‌شدن نتایج انتخابات جلسات خود را برای تعیین شاخص‌های شهردار آینده تهران برگزار کردند.

مدیرعامل توانیر به حادثه‌ای برای یکی از پست‌های برق شرق تهران و در تهرانپارس رخ داد اشاره کرد و گفت: همکاران صنعت برق در تلاشند این مشکل برطرف شود. امید است این مسئله امشب برطرف و دیگر خاموشی در این منطقه نداشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری تهران خبر داد؛

دربی پایتخت بدون تماشاگر برگزار می‌شود

محمدی گفت: وضعیت تهران قرمز است و بازی‌هایی که در تهران در این ایام صورت می‌گیرند بدون تماشاگر برگزار می شود.

پرسون از یک محله ترسناک در دل پایتخت گزارش می دهد؛

ساختمان های امن برای حضور معتادان/ ورود ممنوع؛ احتمال حمل سگ های نگهبان

محله بلورسازی معروف به محله هشتم در محدوده شهرداری منطقه 17 در جنوب پایتخت قرار دارد، در همجواری این محله چندین ساختمان سه طبقه با نمای آجر قرمز رنگ در محوطه زمین بایر چند هزار متری قرار دارد که چند سالی است به حال خود رها شده و محلی امن برای متخلفان شده است.
سست و کرخت، بی هدف؛ قدم زنان این سو و آن سو نیم نگاهی می اندازد، هیچ اهمیتی برای خودش قائل نیست چه برسد به اطرافیان و یک ور غریبه ترها... .
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس توجه خوبی به نوسازی ناوگان داشته تا خودرو مورد نیاز حمل و نقل جاده‌ای تأمین شود. طبق بودجه سال 1400 نیز واردات خودروهای تا سه سال کارکرد تسهیل می‌شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶:

نشتی آب لوله‌های ۵۰ ساله در تهران سبب فرونشست زمین شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۶ گفت: حادثه فرونشستی که اتفاق افتاد تلنگری است که درتابستان با توجه به فصل گرما و پوسیدگی لوله های آب بیشتر مراقب شرایط باشیم.
بنا به گفته یکی از مدیران سازمان زیباسازی شهر تهران، تندیس برنزی «فرم هندسی»، اثر شجاع‌الدین شهابی، سال‌ها پیش به دلیل مغایرت با شئون اسلامی، از باغ هنرمندان تهران حذف شده است.
رحمان زاده از راه اندازی مرکز گلماند به جهت ترغیب شهروندان به مشارکت در اجرای طرح کاپ (تفکیک پسماند از مبداء) و تحقق دیگر رسالت های مدیریت شهری در اداره امور شهر برای نخستین بار در قطب گردشگری پایتخت خبر داد.
در نشست صمیمانه جامعه کوتاه‌قامتان ایران با مدیر مرکز خدمات پایدار هرندی طرح شد:

ایجاد فرصت کارآفرینی و اشتغال برای اعضای جامعه کوتاه‌قامتان ایران در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از ایجاد فرصت کارآفرینی و اشتغال برای اعضای جامعه کوتاه‌قامتان ایران در مرکز خدمات پایدار هرندی (مجتمع رویش) واقع در ناحیه 4 این منطقه خبر داد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از تعطیلی دو هفته‌ای پارکهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بوستان‌های شهر تهران بنابر مصوبه ستاد ملی کرونا و بخشنامه مدیریت بحران شهرداری تهران خبر داد.