پرسون گزارش می دهد؛

خطر گاردریل های ناایمن بزرگراه آزادگان / علائم ترافیکی اندک در مهم ترین مسیر خودرویی پایتخت

مهم ترین محور تردد خودروها در پایتخت بزرگراه آزادگان است؛ محوری که روزانه هزاران نفر از شهروندان تهرانی و مسافران از آن عبور می کنند؛ اما این روزها به دلیل کمبود علائم ترافیکی مسیر ناایمنی را به وجود آورده است.
تصویر خطر گاردریل های ناایمن بزرگراه آزادگان / علائم ترافیکی اندک در مهم ترین مسیر خودرویی پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، درست از شرق تا شمال غربی تهران مسیر چند کیلومتری بزرگراه آزادگان وجود دارد که چند محور آزادراهی مانند آزادراه تهران_ مشهد، تهران_ ساوه، تهران_ قم، تهران_ کرج و تهران_ شمال متصل می شوند،

به همین منظور حجم وسیعی از خودروهای سنگین به شکل شبانه روزی در این مسیر تردد دارند. به عبارتی می توان بیشترین حجم تردد خودرویی نه تنها تهران بلکه کشور را به این مسیر (بزرگراه آزادگان) اختصاص داد.

اما این روزها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به موضوع ایمن سازی و نصب علائم ترافیکی توجه ندارد و روزانه شاهد تصادفات رانندگی در این مسیر هستیم؛ در گزارش پیش رو نگاهی انداخته ایم به این کم کاری ها که می خوانید:

فرسودگی محافظ حاشیه مرکزی بزرگراه

طبق مشاهدات خبرنگار ما چه در محور غرب به شرق و چه شرق به غرب آزادگان در وسط (مرکز) بزرگراه شاهد فرسودگی محافظ ها(گاردریل) هستیم که گویا توسط خودروهای عبوری دچار خرابی و به حال خود رها شده است.

گویا این نامنظمی محافظ های حاشیه بزرگراه از بی توجهی و بی مدیریتی در نگهداشت این محور مهم بزرگراهی پایتخت به شمار می رود؛ چرا که براساس مشاهدات خبرنگار ما این نوع خرابی ها در سرتاسر این بزرگراه وجود دارد.

از سوی دیگر با وجود اینکه معاونت عمران شهرداری تهران به شکل لاک پشتی آسفالت کاری این مسیر را انجام می دهد و چند ماهی از این عملیات در محور مرکزی بزرگراه آزادگان می گذرد ولی هنوز معاونت حمل و نقل رنگ آمیزی بین خطوط را انجام نداده است.

همچنین در نقاط خروجی و ورودی بزرگراه آزادگان چراغ های اعلام خطر وجود ندارد و حتی در نقطه پر حادثه مانند خروجی آزادگان غرب به شرق به آزادراه تهران _قم مسیر بسیار باریک و بدون علائم ترافیکی است که خطرات بسیاری را به وجود آورده است.

نکته جالب اینجاست که در برخی از نقاط این بزرگراه نیوجرسی وجود دارد که برخی از این نیروجرسی ها بی نظم هستند، همچنین بسیاری از تابلوهای راهنمایی مسیر به دلیل اینکه در گذشته نصب شده به مرور زمان رنگ خود را از دست داده اند که گویا برنامه ای برای این نوسازی وجود ندارد.

طبق مشاهدات خبرنگار پرسون مانع های پلاستیکی که در نقاط خروجی بزرگراه در گذشته نصب شده به دلیل عبور کامیون ها از روی آنها تخریب شده و مورد نوسازی قرار نگرفته است و همچنین نکته دیگر اینکه در این مدت مدیریت جدید شهرداری تهران علائم جدید قابل توجهی نصب نکرده است.

وقتی معاون خدمات شهری معاون حمل و نقل می شود!

علیرضا زاکانی شهردار تهران با کارنامه مبارزه با فساد دو سال پیش در حکمی جلال بهرامی را به عنوان معاون خدمات شهری منصوب کرد و پس از یک سال این معاون خود را به عنوان معاون حمل و نقل و ترافیک منصوب کرد؛ به همین منظور بسیاری بر این باور هستند که بهرامی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را برعهده گرفته توانایی تخصصی در این زمینه دارد؟ و اگر دارد پس چرا یک سال معاون خدمات شهری شهرداری تهران بود؟ شاید هم رها کردن ایمن سازی و نگهداشت نامناسب تجهیزات بزرگراه آزادگان مربوط به همین بی تجربگی باشد؛ البته شهردار تهران نیز خودش تخصصی در حوزه شهری ندارد.

486416