تولید هزار و ۸۵۰ واگن در داخل کشور

عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون هزار و ۸۵۰ واگن در داخل تولید شده است.

تصویر تولید هزار و ۸۵۰ واگن در داخل کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از شرکت واگن سازی تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به این بازدید گفت: برای بررسی وضعیت مترو تهران این بازدید انجام شد و آنچه که از صبح تاکنون مشاهده شد بسیار امید بخش بود.

وی ادامه داد: حدود یکسال پیش نیز از این شرکت بازدیدی داشتم و آن زمان شتاب لازم برای انجام امور نبود اما امروز تحرک خوب و پویایی دیده شد و کارهای اورهال آغاز شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به اورهال واگن‌ها گفت: اورهال ۲۹ رام قطار در دستور کار است و روند بسیار مناسب است و خرید قطعاً از داخل درحال انجام است و روند تأمین درحال انجام است.

عضو شورای شهر تهران درباره سرانجام خرید ۶۳۰ واگن مترو گفت: بخشی از قطعات باید در داخل ساخته و مونتاژ شود و ظرفیت ۳۰۰ واگن و اورهال ۲۰۰ واگن در کارخانه واگن سازی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تدارکات لازم صورت گرفته است گفت: انتظار ما این است که به موازات کار خرید و اورهال مترو را نیز پیش ببریم و به همین دلیل هزار ۵۵۰ میلیارد تومان برای اورهال و تعمیر مترو در نظر گرفته شده است و قرارداد هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای اورهال منعقد شده است.

تشکری هاشمی درباره قطار ملی بیان کرد: بخش اعظمی از تولیدات در داخل انجام می‌شود البته هیچ الزامی وجود ندارد که قطعاتی که تولید انبوه آنها مقرون به صرفه نیست را در داخل تولید کرد می‌توان قطعات گران را وارد کرد و هیچ اصراری بر تولید و بومی سازی صد درصدی قطار ملی وجود ندارد.

عضو شورای شهر تهران گفت: تاکنون هزار و ۸۵۰ واگن در داخل تولید شده است و حتماً در این خرید بخشی به صورت کاملاً آماده که بلافاصله می‌تواند وارد خط شود و بخشی هم به صورت قطعات وارد می‌شوند.

486495