شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان استان را طی پنج روز آینده صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و ماندگاری هوای گرم پیش بینی کرد.
سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه کنترل جدی محورهای شمال با قوت ادامه دارد، گفت: از ابتدای امسال ۵۷هزار و ۵۳۲ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۲۱هزار و ۹۶۸ دستگاه خودرو از محورهای مازندران بازگردانده شدند.
منتخبین شورای ششم هنوز به اجماع نظر نرسیده اند؛

احتمال تجدید نظر در گزینه‌های نهایی شهرداری تهران

۲ گزینه پیشنهادی به عنوان شهردار تهران معرفی شدند که یکی از آنها انصراف داد. قرار است شهردار پایتخت بزودی مشخص شود. البته منتخبین شورای ششم می‌گویند احتمال تجدید نظر در گزینه‌های نهایی به دلیل تضارب اندیشه وجود دارد و مباحثه‌های پیش آمده میان منتخبین نشان از اهل چالش و پیگیر بودن آنها دارد.
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مسؤولان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی برگزار شد، مقرر گردید تا واکسیناسیون کارکنان شهر زیر زمینی نیز از اواخر هفته آینده آغاز شود.

یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه حالا که تهران ریسک خطر بالایی دارد پس باید یک سیستم پشتیبان برای آن در نظر گرفته شود گفت: قطعا اگر بحرانی مثل زلزله با قدرت بالا در تهران رخ دهد زیرساخت ها آسیب جدی می بیند. این در حالی است که تمام امکانات کشور را در یک شهر با ریسک خطر بالا جمع کردیم و علاوه بر آن روی گسل ها هم مرکز درمانی و ... ساخته ایم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم قربانی در روز عرفه و عید سعید قربان، بر اساس ابلاغیه ستاد مدیریت بیماری کرونا مبنی بر فعالیت مراکز عرضه بهداشتی دام، همه امکانات و ظرفیت این سازمان را به کار گرفته‌ایم تا شهروندان با آرامش و اطمینان، نسبت به ادای نذورات خود در این ایام اقدام کنند.
در شرایطی که پایتخت‌ نشینان با انبوهی از مشکلات اداری و اجرایی و زیست‌ محیطی و ترافیک و غیره مواجه هستند، دلشان را به لیست شورای ائتلاف خوش کردند و با هزاران امید و آرزو به این لیست رأی دادند.
به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا در ایام قرنطینه ابلاغی:

ازدحام مسافران در مترو

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: خدمات رسانی در تمامی ایستگاه‌های خطوط هفتگانه متروی تهران و حومه به جز چهارشنبه ۳۰ تیرماه مصادف با روز عید سعید قربان و جمعه یک مرداد ماه ۱۴۰۰ با ظرفیت کامل انجام خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در دقیقه 90 فعالیت مدیران کنونی شهرداری عزل شد. برخی نمایندگان مجلس هم از ارائه گزارش های تخلفات گسترده حناچی و تیم تحت مدیریتش خبر داده‌اند و حالا مدیر برکنار شده شهرداری هم می‌گوید، اسناد تخلفات مختلف را به دستگاه‌های امنیتی و نظارتی ارائه کرده و دیو 7 سر فساد در شهرداری شکل گرفته است.

منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: پرداختن به موضوع سگ‌گردانی در شهر ضروری است و چناچه شورای فعلی به صورت جامع آن را بررسی نکند، اعضای شورای شهر بدون تعارف به آن می پردازند و تلاش می‌کنند تصمیمی کم خلل اخذ کنند.
رئیس هئیت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: انتخابات شورا‌های حدود ۲۰ شهر از سوی هئیت نظارت استان‌ها به هئیت مرکزی برای ابطال پیشنهاد شده که همگی هم از شهر‌های کوچک و از استان‌های مختلف هستند.
استاندار تهران با اشاره به تعطیلی استان تهران گفت: هیچ مجوز تردد بین استانی صادر نمی‌شود و مجوز‌های صادره قبلی هم باطل است.
مدیرواحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران از لغو طرح ترافیک از فردا ۲۹ تیر تا ۳ مرداد خبرداد.

مرتضی رحمان زاده در طی بازدید مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از منطقه۲۲، گفت: برنامه ریزی‌ها و بررسی های مجدد طرح های ترافیکی منطقه۲۲ به منظور خدمت رسانی مطلوبتر به شهروندان در حال انجام است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران و شهرداری منطقه ۲۲ تهران در جهت مدیریت حوزه‌های آبخیز شهری و توسعه پایدار کانون های جمعیتی کشور و به منظور تامین بسترهای لازم احداث پارک آب خیز و گسترش کمربند سبز تفاهمنامه همکاری امضا کردند.