شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان را به عنوان نماینده این کمیسیون در کمیته اجرایی شهر دوستدار کودک معرفی و اعضای شورای شهر با 18 رای موافق عضویت وی را تایید کردند.

9 تیرماه سال جاری بود که خبرنگار پرسون گزارشی با موضوع«متروکه ای به نام پمپ بنزین سی متری جی/ پاتوقی برای شب نشینی معتادان» تهیه کرد و به انتشار رسید، که بعد از سه ماه از این گزارش شاهد برچیده شدن این پاتوق امن معتادان هستیم.
اتفاق صبح امروز در مترو و توقف نیم ساعته یک قطار در داخل ایستگاه، سیستم مترو را دچار اختلال کرد و موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورد. اما آنگونه که مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو می‌گوید این زمان طولانی برای رعایت پروتکل‌های ایمنی بوده و میگوید ۴ سال است که قطارهای مترو آنگونه که باید اورهال نشدند.

پرسون از مشکلات بزرگترین ایستگاه حمل و نقل کشور گزارش می دهد؛

کمبود خدمات در ایستگاه راه آهن پایتخت / افزایش کرایه حمل بار مسافر

بزرگترین و قدیمی ترین ایستگاه راه آهن کشور در محدوده جنوب پایتخت قرار دارد و روزانه هزاران مسافر برای تردد به سایر شهرهای دور و نزدیک به این محیط مراجعه می کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با توجه به اینکه موضوع ترافیک یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای شهر تهران است، لازم است شهرداری تهران با حساسیت بیشتر نسبت به قبل و دقت و کنترل مستمر نسبت به صدور مجوز ورود به طرح ترافیک اقدام کند.
شهردار تهران در نشست هم‌اندیشی با نخبگان منطقه ۳ به بی‌توجهی برخی از آقایان در سال‌های گذشته به موضوع آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعا شهرداری تهران در این دوره با همکاری سایر بخش‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهد کرد.
شورای شهر تهران در دوره قبل در روزهای اخیر اقدام به فضاسازی علیه شورای فعلی کرده‌اند که بنا دارند با این روش عملکرد ضعیف خود را در حوزه‌های مختلف حتی در نگهداشت فضای سبز سرپوش بگذارند.
ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه 12:

از رونمایی از کتاب زخم غزل تا معرفی قدیمی‌ترین کتابفروشی محل

شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از رونمایی از کتاب زخم غزل با حضور نویسنده جوان و دیدار و معرفی قدیمی‌ترین کتابفروشی منطقه خبر داد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به لایروبی ۵۳۰ کیلومتر کانال و مسیر در شهر تهران از آمادگی کامل نیروهای خدمات شهری برای بارش‌های احتمالی پاییز و زمستان خبر داد.
معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت:‌ در شهرداری کارهای زمین مانده زیادی است و باید زمینه انگیزشی کارکنان را فراهم کنیم تا خود نیروها بتوانند کارها را انجام دهند. اگر کارهای زمین مانده را انجام دهیم، نیرو کم هم داریم.

در جلسه کمیته ایمنی شهرداری منطقه 12 تأکید شد:

تعامل بهینه شهرداری قلب طهران و آتش‌نشانی

شهردار منطقه 12 از آمادگی همه‌جانبه و تعامل حداکثری شهرداری و سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از بحران و حفظ ایمنی در این منطقه مرکزی تهران خبر داد.