شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حوزه تاکسی‌های اینترنتی با مدیریت دوگانه مواجه هستیم بخشی از کار با مجموعه وزرات صنعت،معدن، تجارت و اتحادیه کسب و کارهای مجازی که پروانه فعالیت شرکت‌ها را صادر می‌کنند و بخشی هم به واسطه انجام کار حمل‌ونقل بر عهده شهرداری هاست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 7، از عملیات اتصال شبکه فاضلاب با روش پایپ جکینگ در راستای اتصال به تصفیه خانه فاضلاب شهر تهران خبر داد.
عضو شورای شهر تهران، بر لزوم تهیه و تدوین طرح تفصیلی ویژه منطقه ۱۲ برای حل مشکلات معماری و شهرسازی با هدف مشارکت مردم در این حوزه تاکید کرد.

سخنگوی شورای شهر از حمایت خود نسبت به فعالیت‌های دینی خبر داد و افزود: ما نسبت به توسعه و حمایت از اتفاق‌های تمدنی‌ساز در شهر تهران موظف هستیم و برای آن باید فکری کنیم، به عملکرد شورای گذشته در حمایت از فعالیت‌های دینی انتقاد دارم.
پرسون از یک مشکل اساسی هموطنان در پایتخت گزارش می دهد؛

نام گذاری معابر بدون رضایت شهروندان

‎در چند سال اخیر نام گذاری معابر شهری پایتخت مورد دستخوش بسیاری قرار گرفته است؛ اما نام گذاری لحظه به لحظه معابر که سالیان سال به نوعی تاریخچه ای برای آن محله بوده مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.
بعد از افتتاح مردمی ورودی دوم ایستگاه بعثت در خط ۶ مترو تهران، نوبت به بهره‌برداری از ۲ ورودی جدید در ایستگاه‌های افتتاح شده خط ۷ رسیده است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری‌ها به منظور رعایت ضوابط و تکالیف مرتبط در تنظیم لوایح بودجه سال آینده شهرداری‌ها برای اجرا در شهرداری‌های سراسر کشور به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران از آماده‌سازی، ۱۲۰ واگن متروی اورهال شده طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: هم اکنون خطوط مترو ۴۰ درصد ظرفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس هیات اسکی استان تهران گفت: پیست اسکی توچال در فصل ورزشی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ امروز (یکشنبه) ۲۳ آبان ماه با حضور رئیس فدراسیون، فرماندار شمیرانات، مسئولان ورزشی و تله کابین بازگشایی شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تعدادی از اتوبوس‌های بخش خصوصی به دلیل انقضای زمان فعالیت مخازن گاز متوقف شده بودند گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، امروز قرارداد تعویض مخزن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس گازسوز بخش خصوصی با یکی از شرکت‌های خودروساز داخلی منعقد شده است.
مردم از تبعیض، بی انضباطی و بی اهمیتی به آنها ناراضی هستند و مردم ناراحت، ناراضی و نخبگانی که دچار سرخوردگی هستند وضع موجود جامعه امروز است.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح چهارچوب هویتی به عنوان راهبردهای نامگذاری در تهران باشد، گفت: نباید نامگذاری‌ها شهر را از حالت یک موجود زنده خارج کند و آیین نامه نیاز به اصلاح دارد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقص‌های موجود در مصوبه خانه باغ و لطمه‌ای که به فضای سبز و باغات تهران وارد می‌شود، گفت: این مصوبه برخلاف جنجال‌ها هیچ فرقی نکرده است.