شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم ارسال لوایح عوارضی تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

رئیس شورای شهر درباره اینکه امکان بازنگری در بودجه شهرداری وجود دارد یا خیر اظهار داشت: امکان بازنگری وجود دارد البته برخی احکام آن ارتباطی به بودجه ندارد بلکه حکم است و این موارد قابل اصلاح است.
مسجد صفا مکان دیدار عضو کمیسیون و عمران و ترافیک شورای ششم شهر تهران و شهردار منطقه 7 با نمازگزاران این منطقه بود تا شهروندان بدون واسطه به بیان دغدغه‌ها و درخواست‌های خود با مجموعه مدیریت شهری بپردازند.
مراسم اختتامیه "هشتمین جشنواره آموزش و پژوهش در مدیریت شهری و روستایی" و" سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری" برگزار شد و سازمان زیباسازی شهر تهران براساس شاخص های تعریف شده در این جشنواره به عنوان سازمان برگزیده، انتخاب و معرفی شد.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ از نشست تخصصی کارگروه خدمات شهری و محیط زیست منطقه با حضور پیرهادی عضو ورئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، صباغ شهردار منطقه ۱۵، عزیزی مدیر عامل سازمان پسماند، حمیدی نماینده امور مناطق، عنقایی مدیر کل برنامه ریزی خدمات شهری و جمعی از مدیران ستادی به میزبانی منطقه۱۶ خبر داد.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بهره‌مندی از نیروهای متخصص در مترو گفت: مدیریت شهری سابق نسبت به اورهال قطارها بی توجه بوده است.

پرسون از تردد پر خطر شهروندان در میدان آزادی تهران گزارش می دهد؛

تعطیلی نامعلوم زیرگذرعابر پیاده

یکی از مهم ترین و پر تردد ترین میادین پایتخت میدان آزادی است، معبری در غرب تهران که روزانه هزاران خودرو و هموطنان از آن تردد دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوره گذشته وزیر اسبق نفت این قول را در شورای شهر دادند هر میزان ساخت مترو منجر به کاهش مصرف سوخت در کشور گردد؛ به همان میزان برای ساخت مترو هزینه می‌شود که متاسفانه تاکنون این وعده وزیر عملیاتی نشده است.
پرسون عملکرد مدیریتی زاکانی را در واژگونی مترو خط 5 بررسی کرد؛

نمره ردی مدیریت بحران / ساعت ها زمان برای رفع یک حادثه

صبح چهارشنبه هفته گذشته بود که قطار خط 5 مترو مسیر کرج به تهران در حوالی ایستگاه چیتگر منطقه 22 به دلایلی از ریل خارج و با قطار همجوار دیگر برخورد کرد.
زین الصالحین اعلام کرد؛

وضعیت جمعیت درکشور بحرانیست!

مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد کشور و مخصوصاً تهران در بحث جمعیت به سمت کاهش رفته و مجموعاً کشور از لحاظ جمعیت وضعیت مناسبی ندارد.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از اجرای مرحله اول رزمایش بزرگ خدمت جهادی در راستای محرومیت زدایی در محله باغ آذری، با مشارکت قرارگاه شهید اسدالهی سپاه حضرت محمد رسول‌الله (صلی‌الله) تهران بزرگ خبر داد.