شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و تقارن آن با ایام فاطمیه، پایتخت ایران رخت عزا بر تن می‌کند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با هدف پایش و بررسی پروژه های منطقه 16 به همراه شهردار منطقه، محمدی مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران و مدیران ستادی و جمعی از معاونین و ... در راستای مصوبات قرار خدمت از منطقه 16 بازدید کرد.
از مهم‌ترین رسالت اهداف کلان حوزه اقتصادی، بستر سازی شرایط مناسب و لازم جهت افزایش تولید، رفع بیکاری، اشتغال زایی، بهبود فضای کسب و کار و افزایش تولید ناخالص داخلی است.
سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نخستین سالگرد رحلت عالم فرزانه، حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، سازه های تبلیغاتی سطح شهر را با موضوع " پارسای پرهیزکار" به بیانات مقام معظم رهبری درباره ایشان همراه با تصاویر این فیلسوف بزرگ و مفسر قرآن اختصاص داده است.
شهردار تهران با برشمردن سجایای اخلاقی شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی گفت: امیدواریم مشی پهلوانی و مرام گذشت و بزرگمردی را روز به روز زنده نگه داریم، آن هم در برهه‌ای که سختی‌ها تحمل را کم کرده و فشار را افزون کرده است.
شهردار منطقه 7 به همراه جمعی از مدیران همزمان با ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه فرارسیدن سال نو میلادی به منزل شهیدان موسیسیان از شهدای ارامنه رفت و از خانواده ایشان تجلیل کرد.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران، از امروز تا روز یکشنبه ( ۹ تا ۱۲ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و در برخی مناطق ابری است که به دلیل پایداری نسبی جو، در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌های جوی، همراه با کاهش کیفیت هوا و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.
در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب آمده است: مطابق قانون، اعلام آلودگی آب آشامیدنی که موضوعی کاملاً حرفه‌ای و تخصصی است، در حیطه اختیار نهادها و سازمان‌های متولی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست است و گفته‌ها و نوشته‌های سایر نهادها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در اعلام سلامت و یا آلودگی آب باید مستند به گزارش‌های رسمی حداقل یکی از نهادها و سازمان‌های مسئول و متولی آب آشامیدنی باشد.
شهردار تهران در جلسه هیئت اندیشه‌ورزی شناسایی عوامل و راهکارهای مقابله با چالش آلودگی هوای تهران گفت: برای کاهش قیمت موتور برقی قرار بر این شد با استفاده از جایگاه تعویض باتری بتوانیم قیمت‌ها را کاهش دهیم و این موضوع در حال دنبال شدن است.
ترافیک در کلانشهرها به ویژه تهران یکی از معضلات برای شهروندان به حساب می آید؛ اما بسیاری از شهروندان با معضل ترافیک کنار آمده اند و به نوعی جزو ملزومات شهرنشینی شان شده است، در این بین برخی از مشاغل هستند که ترافیک گریبان گیر آنها شده است.
رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به گزارش شهرداری در مورد بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: در بازدید از مراکز درمانی از بین ۷۰۲ مرکز بهداشتی درمانی ۱۵۰ ساختمان ناایمن و پرخطر فاجعه بزرگیست که باید آن را جدی بگیریم.
طرح های فرهنگی باعنوان «روایت بصیرت»، همزمان با حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 روی سازه های تبلیغاتی سطح شهر تهران نقش بست.
نشست پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به همت شهرداری منطقه 16 و با حضور روحانی شهردار منطقه، سرهنگ حسنوند رئیس پلیس ستاد مواد مخدر، سرهنگ اسماعیلی معاونت اطلاعات پلیس مواد مخدر، سرهنگ باقر آبادی رئیس پایگاه هفتم در منطقه 12 و 16، سرهنگ اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید رجایی، پورآقایی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، روسای کلانتری 117 جوادیه، 160 خزانه و 130 نازی آباد و ... برگزار شد.
رئیس شورای شهر گفت: ۹ دی حادثه کوچکی نبود و تقریبا خودجوش با یک دعوت، مردم به صحنه آمدند و نشان دادند پای انقلاب ایستاده‌اند و هنوز هم ایستاده‌ایم و از انقلاب به عنوان پدیده بی نظیر تاریخ کشور و منطقه یاد می‌کنیم. انقلاب بزرگی در کشور رخ داد و نباید آنرا به شوخی بگیریم.