شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از آمادگی این شرکت برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیانی که توان تأمین قطعات با فناورهای بالا را داشته باشند، خبر داد.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه وزارت امور اقتصاد و دارایی از طریق سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی با حوزه مدیریت شهری ارتباط دارد، گفت: در همین راستا به شهردار تهران اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر نیاز به تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین شهرداری تهران و وزارت اقتصاد و دارایی است، این ارتباط جزو کارهای اولویت‌دار ما قرار بگیرد.
شهردار تهران از شروع به کار ساخت خط ۱۰ مترو در هفته آینده خبر داد و گفت: برای اجرای خط ۱۱، ماه‌ها است که در حال مذاکره با یک مجموعه هستیم و آن خط را نیز تا پایان سال شروع خواهیم کرد.
طبق گفته یکی از اعضای شورای شهر، شهرداری برای پرداخت حقوق کارمندان و کارگران یکی از ساختمان های اتوبوسرانی را فروخته است، اما معاون شهردارد این خبر را تکذیب کرد.
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران قسمتی صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید و خیزش گرد و خاک و روند افزایشی دما از هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.
هشدار درباره ایمن سازی بازارتهران و خسارت‌های حوادث احتمالی در یکی از شلوغ‌ترین و متراکم‌ترین بازارهای تهران، ضرورت شناسایی ساختمان‌های ناایمن پایتخت و همچنین شفافیت در معاملات شهرداری از محورهای مهم دیدار امروز شهردار تهران و جمعی از معاونانش با رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود.
شهردار تهران می‌گوید: تهران ظرفیت بسیار بالایی دارد که در بخش تاریخی، علمی و دانشی، فرهنگی و سایر بخش‌ها از جمله اقتصاد قابل توجه است بنابراین در مدیریت شهری تلاش ما این است که در یک افق و چشم انداز مشخص و در طول یک دهه بتوانیم راه تحول و پیشرفت در حوزه کالبدی شهر را ترسیم کنیم.
معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: به‌طورقطع در ۲ سال گذشته هیچ‌گونه عملیات مرمت و شست‌وشو روی مجسمه فردوسی انجام نشده است و مرور عکس‌های قدیمی این اثر نشان می‌دهد که مجسمه از سال۸۸ به رنگ سایه و روشن بوده و اتفاق جدیدی رخ نداده است.
احمدرضا دلیران گفت:با توجه به تفاهم نامه همکاری امضاء شده میان سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و فدراسیون گلف که برای اولین بار صورت گرفته گلف و مینی گلف در فضاهای عمومی کشور و با حمایت شهرداری ها و دهیاری های سراسر کشور توسعه خواهد یافت.
معاون هماهنگی امور استانی استانداری تهران از تعطیلی تمامی ادارات، مقاطع تحصیلی، مهدهای کودک استان تهران به‌جز دو شهرستان فیروزکوه و دماوند برای فردا دوشنبه 13 تیرماه خبر داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی تمامی ادارات، بانک ها و‌ مراکز علمی و آموزشی استان در روز دوشنبه به دلیل کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار خبر داد.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، از قرار گرفتن هوای پایتخت در شرایط ناسالم خبر داد و گفت: شهروندان همچنان از تردد غیرضروری پرهیز کنند.
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: مردم تهران هزینه کل شهرداری تهران را و حقوق حدود ۷۰۰۰۰ کارمند خدوم شهرداری تهران را می‌دهند.
شهردار تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثرات جدی خود را در سراسر جهان گذاشته است، افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب همواره تلاش کردند انقلاب را با شکست مواجه کنند؛ که البته در این راه ناکام ماندند؛ امروز تمام تلاش دشمنان این است که نگذارند اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون آزادی، استقلال و پیشرفت تحقق پیدا کند.
مطابق پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی تا روز دوشنبه در شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک پدیده غالب است. در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
سازمان آگهی های پرسون