شهری

از تازه ترین، جدیدترین و مهمترین خبرهای اعم از شهرداری، شورای شهر و هرآنچه در مبلمان شهری میگذرد، در حوزه شهری پرسون مطلع شوید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر فیلم منتشر شده مربوط به موش‌های درختی را مربوط به ۲سال پیش اعلام کرد و گفت: پس از اجرای طرح ضربتی مقابله با موش در پاییز امسال، تماس‌های شهروندی درباره موش ۱۲ درصد کاهش یافت.

محدودیت ترافیک در ۴میدان اصلی و مرکز پایتخت؛

اعلام «ممنوعیت‌های ترافیکی» مراسم فاطمیه/ تشییع شهدا در روز پنجشنبه

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در نقاط مختلف پایتخت و همچنین مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام در روز پنجشنبه را تشریح کرد.
برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم در منطقه 12 به مناسبت ایام فاطمیه:

سوگواره تجسمی و روایت حدیث غربت بی‌بی دو عالم (سلام‌الله علیها)

شهردار منطقه 12 از برگزاری نمایشگاه کوچه‌های بنی‌هاشم به منظور روایت تجسمی زندگی و مظلومیت حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله علیها) در این منطقه خبر داد.
یوسف نوری طی حکمی «مهدی فیاضی»، داماد زاکانی را به عنوان «رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور»، منصوب کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اقدامات اثرگذار مدیریت شهری در گرامی داشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: «فعالیت‌های سازمان زیباسازی در ایام گذشته حال و هوای شهر را دگرگون کرده است.»
چمران گفت: البته من با زاکانی صبحت کردم و قرار شد شنبه یا یکشنبه بساط اتوبوس‌هایی که در شب محل خواب افراد است جمع کنند.
محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با اشاره به وضعیت نابسامان حمل و نقل عمومی کشور، خواستار بازبینی در لایحه بودجه 1401 در جهت حمایت از مدیریت شهری و عموم شهروندان شد.
رئیس کمیته خدمات شهری و ومحیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه 7 و شورایاران از سرای محله شاهد، بوستان کاج، بیمارستان جورجانی، محوطه مسجد صفا و خیابان شهید مدنی بازدید کردند و در جریان مشکلات این محله قرار گرفتند.
برای نخستین بار به صورت همزمان برگزار شد:

اجرای ویدئو مپینگ «حماسه مرد میدان» در سه نقطه شهر

سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سه نقطه اصلی شهر تهران به صورت همزمان از ساعت 18ویدئو مپینگ «راوی حماسه مرد میدان» را با تصاویر سه بعدی اکران کرد.
انسان می ماند که چه بگوید و چه بنویسد؟! آیا واقعاً بی خانمان بودن هموطنان مان -به حدی که مجبور هستند شب ها در اتوبوس بخوابند- "حاشیه" است؟ اگر بی خانمانی و بدبختی مردم حاشیه است، پس برای آقایان و خانم های مسوول چه چیزی متن و اصل است؟!
اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از منطقه ۱۱ شهرداری تهران بازدید و بر ارئه برنامه ساماندهی دستفروشان و همچنین رفع شکایت خانواده ها از وضعیت پارک دانشجو تأکید کردند.
اتوبوس‌خواب ها شهروندانی هستند که برای حفظ آبرو و زندگی آبرومندانه خود شب‌ها را در اتوبوس‌ها به صبح می‌رسانند. انتشار این خبر واکنش‌های متعددی را با خود به همراه داشت. برخی آن‌ها و وجودشان را تکذیب و برخی با بی‌توجهی این پدیده را عادی تلقی کردند. اما جدای از هر نوع واکنشی این شهروندان در این شهر قرار دارند و شب‌های سرد زمستانی اتوبوس‌ها را تنها پناه خود می‌دانند.
سید مرتضی روحانی شهردار منطقه 16 با تشریح برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: مراسم بزرگداشت روز مقاومت اسلامی همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سردار دلها با حضور ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حسین پسر شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار محمد حسین سپهر، خانواده های معظم شهدای همرزم سردار دلها و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن منطقه 16 برگزار شد.
اواخر هفته پیش ماجرای اتوبوس خوابی در تهران مطرح شد و این موضوع در فضای مجازی و حقیقی واکنش های زیادی میان کاربران، مدیران شهری و شهروندان داشت.
یزدی از آمادگی کامل منطقه 12 در اجرای طرح جمع‌آوری معتادین در این منطقه خبر داد:

مشکل تأمین ظرفیت برای پذیرش معتادین نداریم

شهردار منطقه 12 در جلسه هماهنگی قرارگاه اجتماعی منطقه 12 از آمادگی کامل برای شروع و اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در این منطقه خبر داد.