نوسازی هفت هزار دستگاه تاکسی در تهران

رییس سازمان تاکسیرانی پایتخت گفت: در این دوره مدیریت شهری (دوره ششم) با تلاش‌های صورت گرفته هفت هزار دستگاه تاکسی در تهران نوسازی شده است.
تصویر نوسازی هفت هزار دستگاه تاکسی در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، شادی مالکی روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های اجرایی سازمان و فرایند برنامه‌های پیش رو در حوزه تاکسی برقی، هوشمندسازی و بازنگری خطوط تاکسیرانی با ارائه گزارش عملکرد این سازمان، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی به عنوان یکی از راهکارهای کاهش خودروهای فرسوده در سطح شهر اشاره کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم که هوشمندسازی را دنبال کنیم و در همین زمینه اولین سازمانی هستیم که رصد خودروهای خود را به درگاه دولت متصل کردیم و امیدواریم به زودی موضوع اجرایی شود.

مالکی همچنین با اشاره به برقی سازی خودروهای تاکسی پایتخت ادامه داد: می‌توان از برقی‌سازی خودروهای پایتخت به عنوان یک ابر پروژه نام برد؛ سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تلاش دارد تسهیل و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای کمک در این زمینه را ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهر تهران اضافه کرد: به دنبال ایجاد پلتفرمی مناسب برای رانندگان تاکسی هستیم و سعی داریم تا با استفاده از پلتفرم خدمات دهی به شهروندان تهرانی را تسهیل کنیم.

وی همچنین با اشاره بازنگری خطوط تاکسی در شهر تهران افزود: از سوی دیگر یکی از اقداماتی که توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی شهر تهران به صورت جدی دنبال می‌شود بازنگری خطوط است بطوریکه مناطق ۲ و ۵ در حال اجرایی کردن بازنگری خطوط تاکسی هستند و امیدواریم بتوانیم سایر مناطق را در این زمینه فعال کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر بسیاری از خطوط تاکسیرانی مسافر چندانی ندارند و باید به سایر خطوط با مسافر بالا، خودروهای تاکسی را اضافه کنیم که این موضوع توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران دنبال می‌شود.

مالکی همچنین با اشاره به توجه ویژه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیان شهر تهران به سرویس مدارس یادآور شد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی پیگیری شد بحث سرویس مدارس است که با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید برای ساماندهی سرویس مدارس دانش آموزان مدارس عادی و استثنایی اقدام کردیم.

مدیرکل برنامه و بودجه و دفتر پایش، کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد شهرداری تهران با اشاره به اقدامات مثبت سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای اعطای تسهیلات به تاکسیرانان باید کمیته مشترک بین حوزه مالی، بودجه، تاکسیرانی و مجموعه های مرتبط درون شهرداری تشکیل شود تا بتوانیم مسیر خدمتی را هموار کنیم.

علی علاءالدینی بر ضرورت تحول اقتصاد حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی تاکید کرد و گفت: سازمان تاکسیرانی باید با برنامه عملیاتی در راستای تحول و توسعه در شهر و خدمت به شهروندان به ویژه در زمینه هوشمندسازی گام بردارد.

وی مدیریت ریسک‌ها در پروژه‌های شهری را مهم دانست و افزود: به منظور افزایش اثربخشی اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری لازم است تا پس از کارایی، به موضوع رفع نیازها و مسایل عمومی شهروندان نیز توجه شود در این راستا باید بر موضوع الگوها و روش‌های بهره‌برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده تمرکز داشت.

منبع: ایرنا

787074

سازمان آگهی های پرسون