آمار جدید از جانباختگان معدن طبس

ناصر آخوندی‌خانکوک از کارگران مصدوم در حادثه معدن معدن جوی طبس است که دچار مرگ مغزی شد و با اهدای یک عضو جان یک بیمار را نجات داد.
تصویر آمار جدید از جانباختگان معدن طبس

به گزارش سایت خبری پرسون، مهیار محمدی‌فرد گفت: ناصر آخوندی خانکوک که در حادثه معدنجوی طبس مصدوم شده بود به بیمارستان رهنمون یزد منتقل شد که در آنجا دچار مرگ مغزی شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: کبد این بیمار امروز به یک بیمار نیازمند اهدا شد.

مرحوم ناصر آخوندی خانکوک اهل شهرستان فردوس بود. با فوت این کارگر معدن معدنجوی طبس، آمار جانباختگان این حادثه به 52 رسید.

کامبیز مهدی زاده با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعی از کارکنان معدن زغال سنگ پروده طبس با مراجعه به پایگاه انتقال خون شهرستان طبس به یاد همکاران فقیدشان که در حادثه روز پایانی تابستان جانشان را از دست دادند و همچنین جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید سیدحسن نصرالله خونشان را اهدا کردند.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار معدنچیانی که در این حادثه تلخ جان باختند افزود: تامین خون و فرآورده‌های آن فقط با حضور مستمر و همیشگی اهداکنندگان میسر می‌شود و از مردم نوعدوست استان تقاضا دارم مانند همیشه همراه سازمان انتقال خون و بیماران نیازمند به خون باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی همچنین از اهدای خون 30 نفر از کارکنان اداره کل بهزیستی استان و اداره بهزیستی شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: این افراد به مناسبت روزجهانی سالمند بامراجعه به مرکز اهدای خون قائم(عج) بیرجند به جمع اهداکنندگان خون پیوستند.

مهدی زاده افزود: سن اهدای خون برای اهدا کنندگان مستمر تا 65 سال و برای عزیزانی که تاکنون سابقه اهدای خون نداشته‌اند 60 سال در نظر گرفته شده است. از ابتدای امسال 13 هزار و 984 نفر به مراکزخونگیری استان مراجعه کردند که 11 هزار و 328 نفر موفق به اهدای خون شدند. 10 هزار 535 نفر از اهداکنندگان در 6 ماه ابتدایی امسال آقایان بوده‌اند و 793 نفر از اهداکنندگان را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

وی از حضور اهداکنندگان در فصل بهار و تابستان قدردانی کرد و گفت: با فرارسیدن فصل پاییز مراجعه برای اهدای خون کاهش پیدا می‌کند که از مردم نوعدوست خراسان جنوبی می‌خواهیم مانند همیشه یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

منبع: تسنیم

787102

سازمان آگهی های پرسون