وزیر بهداشت تاکید کرد:

ضرورت همکاری اورژانس و پلیس برای کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر همکاری اورژانس و پلیس برای انجام پژوهش در جهت کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای در کشور تاکید کرد.
تصویر ضرورت همکاری اورژانس و پلیس برای کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی و جاده‌ای

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا ظفرقندی روز یکشنبه در مراسم چهل و نهمین سالروز تاسیس اورژانس ۱۱۵ که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: اورژانس با مردم، پلیس و کادر درمان سر و کار داشته و نیاز به مشارکت و هماهنگی برای خدمت بهتر و کاهش آسیب ها و مرگ و میر ها دارد.

وی با تاکید بر آموزش اورژانس با دانش های روز دنیا، ادامه داد: باید آموزش دهیم تا پرسنل اورژانس هنگام رسیدن بر سر بالین بیمار ، کمک های اولیه را سریعتر انجام دهند تا بتوانیم بسیاری از افراد دچار حوادث ترافیکی، جاده ای و سکته های مغزی را نجات دهیم.

وی، علم و سرعت را برای اورژانس ضروری دانست و اظهار داشت: پرسنل اورژانس زحمتکش بوده و باید برای نجات جان افراد حادثه دیده آموزش های اساسی را بگذرانند.

ظفرقندی با تاکید بر اینکه باید مرگ و میرهای را در کشور کاهش داد، تصریح کرد: برای رسیدن به این شاخص اورژانس و پلیس باید کار پژوهشی انجام دهند تا نقص و اشکالاتی که باعث افزایش مرگ و میر می شود، شناسایی شود.

همچنین وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: برای اینکه سیستم تجهیزات از جمله آمبولانس به روز شود، هزینه ها و بودجه های لازم در دولت با توجه خاص رئیس جمهور تخصیص می یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به کار سخت پرسنل اورژانس، باید شرایط کاری آنها بهتر شود، استرس آنها زیاد است و باید در اسرع وقت به آنها کمک شود.

ظفرقندی گفت: باید تجهیزات اورژانس را نیز کامل کنیم و این اولویت اصلی وزارت بهداشت است با کمک سازمان برنامه و بودجه ، اعتبارات لازم در اسرع وقت انجام می شود.

منبع: ایرنا

764631

سازمان آگهی های پرسون