محمدی:

۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود، گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است.
تصویر ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدحیدر محمدی در مراسم افتتاح برگزاری نمایشگاه «ایران فارما» به نقش این نمایشگاه در معرفی توانمندی‌های ایران در حوزه داروسازی اشاره و اظهار کرد: سالانه چندین رویداد در حوزه سلامت داریم و از طریق این نمایشگاه‌ها توانمندی‌های خود را به دنیا ارائه می‌کنیم.

وی افزود: ویژگی مهم نمایشگاه ایران فارما حضور صددرصدی صنایع دارویی در تمامی زنجیره تأمین دارو است؛ امروز ۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و توانسته‌ایم محصولات دارویی خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو وظیفه اصلی این سازمان را تسهیل در تولید و تأمین دارو دانست و درباره اقدامات اخیر این سازمان گفت: در ماه‌های گذشته تمام اشکال دارویی قیمت‌گذاری شدند که این روند مدتی متوقف بود، در یک ماه گذشته، به‌جز قرص‌ها، قیمت‌گذاری سایر اشکال دارویی به اتمام رسیده و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به مشکلات نقدینگی در صنایع دارویی گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است؛ در جلسات اخیر با بانک مرکزی، تسهیلات پنج ماه جاری است و شرکت‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند، همچنین تسهیلات چهار ماهه نیز در دست اجرا است و شرکت‌ها می‌توانند درخواست‌های خود را ارائه دهند.

محمدی از برنامه بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های بزرگ و طرح‌های ملی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سازمان غذا و دارو پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: تخصیص ارز برای خرید ماشین‌آلات تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار با معرفی از سوی سازمان امکان‌پذیر شده و تسهیلات ریالی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال نیز در حال پیگیری است و بانک مرکزی وعده داده است که این مبلغ به شرکت‌های دارویی پرداخت شود.

منبع: ایمنا

787090

سازمان آگهی های پرسون