بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۱۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه سه نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت ضمن تشریح اهداف برنامه ملی واکسیناسیون کشوری ایران، گفت: واکسن‌ها می‌توانند سالیانه جلوی وقوع ۲.۵ میلیون مرگ را بگیرند پس هیچ عقل سلیمی اقدامات ضد واکسن را نمی‌پذیرد.
با تخصیص یک میلیارد دلار ارز برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در فروردین امسال، خیالمان آسوده شد که بازار دارو تا مدتی آرام می‌ماند اما همچنان نگرانی‌هایی درباره ساز و کار جدید تخصیص ارز دارو وجود دارد و آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، دولت نباید برای اجرای سیاست جدید این حوزه شتاب‌زده عمل کند.
دستیار ویژه و مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت گفت: اجلاس جهانی سلامت، فرصت مناسبی برای تبادل نظر در زمینه موفقیت‌های حوزه سلامت است و ایران نیز به عنوان کشوری مستقل در این اجلاس حضور دارد.
طبق اعلام وزارت بهداشت، در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اکنون تعداد همه خوابگاه‌های متاهلی در کشور ۸۰۰ واحد است یعنی حدود ۳ درصد از جمعیت دانشجویان متاهل از این خوابگاه‌ها بهره‌مند هستند.
استاد تغذیه دانشگاه با بیان اینکه در روزهای آلودگی هوا باید آب زیاد مصرف کنیم، گفت:‌میوه‌های رنگین و سبزیجات متنوع بیشتر مصرف شود؛ ضمن اینکه افراد دچار کم خونی باید بیشتر مواظب خود باشند.
متخصصان طب سنتی معتقدند، از دم کرده ساقه و برگهای گندم در یک لیتر آب محلولی به دست می آید که شستشو با آن هر نوع ورم چشم را معالجه خواهد نمود.
کافئین بیش از حد می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد و منجر به بی‌خوابی، افزایش فشار خون و تپش قلب شود. کلینیک کلیولند هشدار می‌دهد که این خطرات برای افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، مشکلات قلبی عروقی یا فشار خون بالا بیشتر است.
سازمان غذا و دارو آمریکا درمان جدیدی برای دیابت نوع ۲ تایید کرده است. این درمان شامل تزریق دارویی به نام Mounjaro (tirzepatide) یک بار در هفته است.
رحیم‌نیا، رئیس اداره بازرسی وزارت بهداشت گفت: در ده روز گذشته، ۳۵٠ بازدید از داروخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ایران انجام شده که تخلفات مربوط به دارو یا عدم حضور مسئول فنی در داروخانه‌ها بوده اند.
بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۲ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه چهار نفر نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.