بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدتی بود آمار کرونا بسیار کاهش یافته بود به طوری که به عدد 0 هم رسیدیم، اماچند روزی است که تعداد مبتلایان مجدد 4 رقمی شده است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اخبار اخیر درباره معجزه در درمان سرطان واکنش نشان داد گفت: درمان اصلی تومورهای سرطانی هنوز فقط جراحی است و مابقی درمان جانبی است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت بیان کرد: حداقل ۷۰ درصد از جمعیت کشور باید در مقابل این ویروس واکسینه شده باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: آب آشامیدنی شبکه(لوله کشی) سراسر کشور در مناطق مختلف سالم است و مشکل بهداشتی ندارد و عامل انتقال و ابتلا به وبا نبوده است.
آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد کرونا دوباره در کشورمان دارد پا می‌گیرد به طوری که تعداد مبتلایان و فوتی‌های این بیماری در روزهای اخیر افزایش یافته و چندین شهر آبی نیز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.
در 3 ماه اخیر آمار کرونا رو به پایین حرکت کرد، تعداد فوتی ها، مبتلایان و بستری ها بسیار کاهش یافت، اما در هفته ی اول تیر کرونا جان دوباره گرفت.
دبیر کمیته اپیدمیولوژی با اشاره به روند افزایشی کرونا در کشور طی روزهای اخیر، بیان کرد: دور از انتظار نیست که واریانت BA۴ و BA۵ به زودی در کشورمان غالب شود.
استاد دکتر احمد صبور اردوبادی به سال 1302 در تبریز متولد و پس از پایان تحصیلات دکتری داروسازی تهران جزو اولین اساتید داروسازی تبریز در سال 1330 به عنوان استاد سم شناسی استخدام و پس از طی دوره تکمیلی تخصصی در فرانسه تا سال 1358 که بافتخار بازنشستگی نائل آمد.مشغول تدریس در دانشگاه و فعالیت های فرهنگی بودند.
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با تاکید تزریق دز یادآور واکسن گفت: روند موارد ابتلا به تست‌های مثبت کرونا در کشور رو به افزایش است و ممکن است دوباره با خیزش جدید همه‌گیری مواجه شویم.
یک کارشناس‌ارشد گیاه‌پزشکی گفت: روغن بادام شیرین سرشار از آنتی‌اکسیدان است و خواص ضد التهاب و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن دارد.