بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

متخصص بیماری عفونی گفت: یک دلیل طولانی شدن کووید در بدن، ماندگاری ویروس در روده است که با تکثیر موجب ایجاد علائم می‌شود. ممکن است کووید طولانی در برخی افراد، بیماری‌های مزمن کبدی، کلیوی و قلبی ایجاد کند.

شربت خوراکی بیماران «اس. ام. ای» که برای نخستین بار وارد کشور شده، از طریق معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار بیماران قرار می گیرد.
علی‌رغم اینکه سرایت‌پذیری سویه هندی BA۲.۷۵ حدود ۱.۵ یا ۲ برابر بیش از BA۴ و BA۵ است، اما مرگ و میر در این زیرسویه با سایر زیرسویه‌ها تفاوتی نداشته است.
رئیس کمیته علمی کشوری کرونا گفت: چند روز است که تعداد مراجعان سرپایی و بستری های کرونا در بیمارستان ها رو به کاهش است.

یک نماینده مجلس از کمبود امکانات پزشکی و درمانی در روستاها خبر داد و گفت: روستاییان باید کیلومترها طی کنند تا در مرکز شهرها تحت درمان قرار گیرند.
وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز خبرنگار و همزمانی آن با روز عاشورا، نوشت: تقارن روز خبرنگار که روز پاسداشت حق جویی و حق گویی است با عاشورای حسینی بر همه جهادگران تبیین، گرامی باد.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، بر اهمیت مصرف سریع نذورات گرم که خارج از یخچال قرار دارند، تاکید کرد.
بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۸۹ میلیون و ۹۰ هزار و ۳۱۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۱۲ بیمار کووید نیز تأیید شده است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: امسال هم همانند سال‌های گذشته طرح اهدای نذر خون را داریم و این طرح از ابتدای محرم ماه محرم تا پایان ماه صفر ادامه دارد و مردم نوع‌دوست، برای کمک به نیازمندان به خون و فرآورده‌های آن می‌توانند در این مدت اقدام کنند.