بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۵۹۹ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۸۱۰ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۱۱ بیمار کووید نیز تأیید شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۷۸۶ نفر از آنها بستری شدند.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران ضمن توضیح درباره آخرین وضعیت کرونا در این استان گفت: استقبال خوبی از انجام واکسیناسیون در دزهای تلفیقی در تهران و به خصوص افراد نیازمند تلقیح واکسن کرونا نشده است.
پس از اینکه در هفته‌های گذشته تصاویری از برخی مراکز نگهداری از معلولان منتشر شد که حاوی صحنه‌های دلخراشی از برخورد با مددجویان این مراکز بود، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از تدوین شیوه‌نامه‌ای جدید برای اداره مراکز نگهداری معلولان خبر داد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز چهارشنبه در واکنش به دریافت گزارش‌های از «موارد رخنه‌ای» آبله میمونی (بروز عفونت در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، گفت واکسن آبله میمونی «گلوله‌ جادویی» نیست.
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.
محققان کانادایی دریافتند ترکیب داروهای ضد ویروسی و آنتی ‌بادی درمانی، می ‌تواند آنفلوانزای فصلی را درمان کند و به پیشگیری از همه ‌گیری بعدی آنفلوانزا کمک کند.
در این مقاله قصد داریم تا شما با روشهای درمان مزاج بلغمی یعنی دفع خلط بلغم و به تعادل رساندن مزاح با روش درمان بلغم دکتر خیراندیش آشنا کنیم. در ابتدا لازم است تا معرفی مختصر و کوتاهی در مورد مزاج بلغم و علائم و نشانه های این مزاج داشته باشیم.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد که کل مرگ و میر کرونا در کشور ۱۴۲ هزار نفر بوده که ۱۳۲ هزار نفر آن مربوط به قبل از انجام واکسیناسیون عمومی است و از زمان انجام واکسیناسیون تنها ۱۰ هزار نفر که واکسن نزده یا بیماری زمینه‌ای داشتند براثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
بیماری ناشی از غذا که بیشتر به آن مسمومیت غذایی گفته می‌شود، نتیجه خوردن غذای آلوده، فاسد یا سمی است و شایع‌ترین علائم مسمومیت غذایی شامل حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی و اسهال هستند.