بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

طی یک مطالعه صورت گرفت؛

شناسایی کانون شیوع کرونا در تهران

پژوهشگران در یک مطالعه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران، میزان بروز کووید-۱۹ را در مناطق مختلف تهران بررسی کردند.
وزیر بهداشت کشورمان صبح امروز در تماس تلفنی با هانی العقابی، وزیر بهداشت عراق پیرامون همکاری دو کشور در ارائه خدمات کیفی سلامت به زائران ابا عبدالله الحسین( ع) گفت وگو و تبادل نظر کرد.
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به شناسایی ۲۵۹ منطقه کم برخوردار در پایتخت، گفت: با طرح بیمه رایگان سه دهک درآمدی پایین در این مناطق، ۱۷۶هزارنفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و الان دیگر نباید هیچ فردی در تهران باشد که بیمه نداشته باشد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۷۵ درصد افراد مبتلا به وبا، بدون علامت هستند بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری از این بیماری تاکید کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت و رئیس کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت گفت: در جامعه پزشکی موضوع اخلاق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار و در حقیقت حرکت طب بر محور اخلاق است.
متخصصان د دلایل مبتلا نشدن بعضی افراد به کووید-۱۹ در ایران و جهان را بررسی کرده‌اند. آنها می‌گویند این موارد معدود است اما حدود ۱۰ فاکتور باعث می‌شود که احتمالا این افراد کرونا را تجربه نکنند.
رئیس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دیده شده که حتی کسانی که ۶ تا ۸ هفته قبل اُمیکرون BA۱ یا BA۲ را گرفته بودند، با BA۴ یا BA۵ آلوده شدند.

بنابر جدیدترین آمار رسمی همه‌گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تاکنون به ۶۱۲ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۶۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۷۰ بیمار کووید ۱۹ نیز تأیید شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد که در این ایام استفاده از ماسک، غذای سالم، رعایت فاصله اجتماعی و نکات بهداشتی را فراموش نکنند.

برای درمان کبد چرب راهکارهای گوناگونی وجود دارد که یکی از راحت ترین آن ها خوردن برخی میوه های مفید برای کبد چرب است که خیلی فوری آن را رفع می کنند.