بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

اگر نگران ابتلا به دیابت هستید، نوشیدن چای در طول روز ممکن است کمک کند تا از خطرات این بیماری در امان باشید. چای سیاه، سبز یا اولانگ با کاهش خطر ابتلا به نوع ۲ مرتبط است و تحقیقات نشان داده که نوشیدن این حداقل چهار فنجان چای سیاه در روز می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ موثر باشد.
به گفته دکتر حسین شمالی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، در حال حاضر کمبود حاد سرم نداریم و درباره سهمیه بندی سرم توضیح داد.
بعضی دردهای زانو را باید جدی گرفت و برای درمانشان حتما به پزشک مراجعه کرد. اما بعضی دردها هم تنها با استراحت و انجام چند کار ساده برطرف می‌شوند. دکتر امید ظهور و دکتر دقاق زاده، متخصصان ارتوپد، مفاصل، طب فیزیکی و توانبخشی درباره هفت نشانه‌ای که می‌گویند زانوی شما بیمار است، توضیح می‌دهند.
رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: اختلالات اسکلتی و عضلانی در کودکان در مدت شیوع همه‌گیری کرونا تاکنون افزایش یافته و آنان در ۴۰ سالگی دچار بیماری پوکی استخوان و غیره می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به کمبود سرم در کشور، گفت: در ایام اربعین هیچ سرمی از ایران به عراق ارسال نشده است.
بنابر گفته دکتر علی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان، ضمن تشریح علت کمبود سرم در کشور، از دادن سرم به تعداد مشخصی از داوخانه‌های دولتی خبر داد.
سازمان جهانی بهداشت:

به پایان کرونا نزدیک شدیم

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت(WHO) می‌گوید که کشورهای جهان هیچ وقت به اندازه حالا، در موقعیت بهتری برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا نبوده است.
در سال ۲۰۱۹، جهان شاهد ظهور مرگبارترین حمله ویروسی بود که منجر به همه گیری کرونا شد. مبارزه با این ویروس به قدری چالش برانگیز بود که محققان فقط مجبور بودند واکسن هایی را که ویروس خاص را هدف قرار می دهد برای جلوگیری از گسترش تولید کنند.
محققان بخش پزشکی جان هاپکینز و موسسه سرطان دانا فاربر در بوستون آمریکا متوجه شدند، هورمونی که حین ورزش استقامتی یا هوازی در خون ترشح می‌شود، سطح پروتئین مرتبط با بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد و مشکلات حرکتی را در موش‌های آزمایشگاهی متوقف کرده است.
یکی از نشانه‌های رایج درد عصبی معده سوزش شدید معده است و گاهی هم به حالت تهوع و استفراغ منتهی می‌شود. گاهی شرایط به گونه‌ای است که هیچ کاری از شما ساخته نیست. اما با طب سنتی می‌توانید این درد را تسکین دهید.
کودکان زیر ۶ ماه، افرادی که سابقه ابتلا به گیلان‌باره داشته اند، افرادی که زمینه آلرژی شدید به واکسن یا دارو و حتی بعضی مواد غذایی دارند توصیه نمی شود واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.
رییس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت شیوع آبله میمونی در ایران و کشورهای همجوار، در عین حال از گزارش انتقال این بیماری از انسان به حیوان در برخی کشورهای غربی خبر داد.