بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: از مردم عزیز می خواهیم که با هدف نجات جان بیماران که یک تکلیف اخلاقی و انسانی است، به مراکز ۱۴گانه اهدای خون در سطح پایتخت مراجعه کنند تا مثل همیشه زندگی بخش بیماران عزیزمان باشیم.

با وجود بازار داغ نوبرانه ها در ایران، نوبرانه ای کمتر شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته، وجود دارد که اثرات دارویی و درمانی قابل توجهی دارد.
رییس سازمان غذا و دارو به مصرف غیرمنطقی آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه در زمینه آنتی بیوتیک تجویز اشتباه صورت می‌گیرد؛ به عنوان مثال این دارو را برای درمان آنفلوآنزا تجویز می‌کنند که صحیح نیست. نظام پزشکی و معاونت درمان باید به این مشکل ورود کنند.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو:

بالاخره تخصیص ارز نیمایی دارو عملیاتی شد

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبودهای دارویی و واردات تا زمان اشباع بازار، همچنین گفت: بالاخره در تعامل با بانک مرکزی، تخصیص ارز نیمایی دارو و مواد جانبی طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت عملیاتی شد.
فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هر ۶ دقیقه یک نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری دیابت جان خود را از دست می‌دهد و هر ۱۰ دقیقه نیز یک پا قطع می‌شود.
کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد که گمان می‌کنند کبد چرب صرفا به دلیل مصرف چربی ایجاد می‌شود، آنچه بیشترین ضرر را به کبد می‌رساند مصرف زیاد قندها و شیرینی‌ها است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان اینکه نخستین مورد ابتلا به وبا در مازندران شناسایی شده است، گفت: این مرد از زوار اربعین بوده پس از بازگشت از سفر زمینی با علائم مشکوک به بیماری وبا شناسایی و پس از اخذ آزمایش‌های لازم نتیجه ابتلای او به وبا مثبت شده است.
رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه دسترسی به ابزارهای نجات دهنده در برابر کرونا می‌تواند این بیماری را به بیماری قابل کنترل مبدل کند،گفت: چنانچه سهل انگاری شود پیش بینی می‌شود در اواخر پاییز با واریانت‌های جدید بیماری و پیک بزرگتری مواجه شویم.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن بوده یا سالمند هستند، واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.