بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: افرادی که بعد از گذشت چند ماه از بیماری کووید ۱۹، هنوز حس بویایی شان بازنگشته است، استفاده از زینک، مکمل های ویتامین A و دسته گروه B و تمرین بویایی در فواصل چند دقیقه ای بهترین راهکار مؤثر خواهد بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۴۲ میلیون دوز واکسن کرونا برای واکسیناسیون ۲۱ میلیون نفر از کمپانی های خارجی خریداری می کنیم، تولید واکسن کرونا در ایران نیز به خوبی پیش می رود و از هفته آینده آزمایش این واکسن روی انسان آغاز می شود.
رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

داروهای گیاهی کرونا به شواهد علمی بیشتری نیاز دارند

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه جامعه پزشکی کلی گویی در مورد درمان کرونا را نمی پذیرد، تصریح کرد: داروهای گیاهی کرونا برای تایید نیازمند شواهد و مطالعات علمی کافی هستند.

"جمعه سیاه" و فروش اقلام ارزان قیمت یا حراج مرگ در روزهای کرونایی!؟. سوالی که گردانندان و مبلغان این نوع حراجی در اوضاع کنونی دنیا باید به آن پاسخ دهند..

رضا ملک‌‌زاده در پاسخ به سوالات مطرح شده از سوی بسیج دانشگاه‌‌های علوم پزشکی کشور درخصوص عملکرد خود، توضیحاتی ارائه کرد.
یک فوق تخصص کنترل و درمان درد گفت: بروز ناگهانی درد‌های عضلانی در ناحیه مچ پا یا بازو‌ها بدون عوارض دیگری مثل تب، سردرد و سرفه نشانه بیماری کرونا نیست.
آخرین آمار کرونا در ایران؛

مجموع مبتلایان به ۸۸۰ هزار نفر رسید

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا:

کاهش 40 درصدی آمار مراجعه به مراکز درمانی

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس آخرین آمار موجود، مراجعه مبتلایان به ویروس کرونا به مراکز درمانی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در مقایسه با هفته گذشته کاهش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با پرسون:

تعامل مردم اصلی‌ترین رکن موفقیت اعمال محدودیت‌ها

در تأثیرگذاری طرح محدودیت‌های کرونایی حرف اصلی را مردم می‌زنند یعنی اگر مردم با طرح اعمال محدودیت‎ها همراهی نکنند، هیچ اتفاقی نخواهد ‌افتاد و هیچ تأثیر مثبتی را مشاهده نخواهیم کرد اما اگر مردم سعی کنند حتی‌الامکان در خانه بمانند و از دورهمی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی به شدت اجتناب کنند، در آینده نزدیک شاهد سیر نزولی ابتلا به بیماری خواهیم بود.
«آسترازنکا» امروز (دوشنبه) اعلام کرد واکسن کرونایی که به‌صورت مشترک با دانشگاه آکسفورد ساخته ‌است تا ۷۰ درصد در پیشگیری از بیماری مؤثر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به افزایش انجام تولدهای تقویمی به روش سزارین در طی چند سال گذشته، این موضوع را برخلاف برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت در حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین های الکتیو دانست.

مدیر گروه تحقیقات ویروس‌شناسی انستیتو پاستور با حضور در وبینار ایرنا اعلام کرد: ایران با تکیه بر دانش و تجربه طولانی خود در ساخت واکسن، در زمینه تولید واکسن کووید-۱۹ به دستاوردهای خوبی رسیده است و به احتمال قوی، واکسن ایرانی کرونا تا تابستان سال آینده وارد بازار می شود.

مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از توزیع کیت‌های تشخیص سریع آنتی‌ژن ویروس کووید-۱۹ از امروز خبر داد و گفت: این تست برای مراجعینی است که برای گرفتن مراقبت به  مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید-۱۹ مراجعه می‌کنند.