مهار کرونا با واکسیناسیون گسترده

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با اشاره به تزریق بودجه به وزارت بهداشت برای خرید هر چه بیشتر واکسن افزود: تنها اقدام وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، سرعت بخشیدن به واکسیناسیون است.
تصویر مهار کرونا با واکسیناسیون گسترده

به گزارش سایت خبری پرسون، ایرج خسرونیا، به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: آینده خوبی برای کنترل کرونا در کشور پیش بینی نمی‌کنم، زیرا رفتار بهداشتی برخی از هموطنان باعث گسترش و سرایت بیماری می‌شود.

وی گفت: به محض اینکه دولت برای مقابله با کرونا، تعطیلی اعلام می‌کند، می‌بینیم که عده‌ای بار سفر می‌بندند و مهمانی و دورهمی می‌گیرند. همه این رفتارها منجر به شیوع بیماری می‌شود و در نتیجه نمی‌توان با این وضعیت، آینده خوبی برای کرونا در کشور متصور بود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، به اقداماتی که دولت می‌تواند در کنار واکسیناسیون برای کنترل بیماری انجام دهد، اشاره کرد و گفت: دولت برای آن دسته از افراد جامعه که از وضع مالی خوبی برخوردار نیستند، ماسک و تغذیه رایگان اختصاص دهد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم به کسانی که محتاج نان شب هستند بگوییم در خانه بمانید. باید از این افراد حمایت شود و مواد غذایی رایگان در اختیار آنها قرار دهیم.

خسرونیا گفت: صف‌های تهیه ارزاق هم یکی از راه‌های انتقال ویروس است که دولت باید برای آن تدبیری بیاندیشد. صف مرغ در شهرستان‌ها یکی از مکان‌های انتقال و گسترش ویروس است.

وی افزود: قطعاً تعداد کسانی که می‌بایست حمایت شوند، آنقدر نیست که دولت نتواند انجام دهد. بنابراین، باید برای حمایت از آنها اقدام کرد تا در خانه بمانند.

منبع: مهر

335601