بهداشت و درمان

آخرین و مهمترین خبرهای پزشکی را در صفحه بهداشت و درمان پرسون بخوانید.

دیابت یک بیماری شایع و خطرناک است که بسیاری از افراد در سراسر جهان قربانی آن می‌شوند و این بیماری با علائم بسیاری خود را نشان می‌دهد.
مطالعه ای توسط دانشمندان آلمانی نشان داده است که ویروس کرونا میتواند پس از استنشاق از طریق بینی و قرار گرفتن در مخاط آن وارد مغز انسان شود.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آثار سوء کووید-۱۹ بر خدمات جاری سلامت به‌ویژه در حوزه ایدز گفت: هنوز ۱/۵ درصد مبتلایان ایدز از بیماری خود اطلاع ندارند.
سلامتی یک حق بشری است و برای دستیابی به پوشش جهانی بهداشت، سلامت باید از اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری باشد. در روز جهانی ایدز باید بدانیم که جهان برای غلبه بر بیماری کووید-۱۹ و پایان بیماری ایدز همبستگی دارد و مسئولیت‌های خود را تقسیم می‌کند.

آخرین آمار کرونا در ایران؛

فوت ۳۸۲ بیمار در شبانه روز گذشته

تعداد جانباختگان ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت و به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در نامه ای به وزیر بهداشت با جذب و بکارگیری ۳۰ هزار نیروی انسانی واحدهای بهداشتی درمانی با اولویت تقویت شبکه بهداشت و اورژانس پیش بیمارستانی، موافقت کرد.
مهندسان و دانشمندان دانشگاه «کالیفرنیا، لس آنجلس» (UCLA) تکنیک جدیدی را به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند ویروس کرونا را در مدت ۳۰ ثانیه روی سطوح نابود کند. این تکنیک از پلاسمای سرد اتمسفری با دمای نزدیک به اتاق استفاده می‌کند.
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: کهیر، جوش و ریزش مو از عوارض ابتلا به بیماری کروناست که با تغذیه مناسب درمان می‌شود.

آنتوسیانین موجود در برخی میوه ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، ممکن است به پیشگیری از اضافه وزن کمک کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هتل‌های جهانگردی و ایرانگردی دو و سه ستاره با همکاری وزارت گردشگری و اماکنی از بنیاد مستضعفان برای قرنطینه بیماران کرونا تجهیز و بکار گرفته می شود.


در جلسه فوق العاده هیات وزیران مطرح شد؛

دستور روحانی برای مقابله با اقدامات ناامن کننده

رییس جمهوری ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت ترور ناجوانمردانه و شهادت سرافرازانه دکتر محسن فخری زاده، دستور پیگیری لازم جهت پیشگیری و مقابله با این قبیل اقدامات ناامن کننده را صادر کرد.
یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد رند در شناسنامه باعث به خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و نه تنها نشان از لاکچری بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه نشان دهنده فقر فرهنگی در آن خانواده است که حاضر است به بهانه درج این تاریخ در شناسنامه یک عمر سلامت جنین خود را به جان بخرد.