جزییات ورود محموله‌های جدید واکسن از هفته آینده

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت: برای پایان هفته محموله جدید از واکسن نخواهیم داشت، اما از یکشنبه محموله‌های ۵ میلیون دوزی واکسن با بسته بندی جدید در راه است.

تصویر جزییات ورود محموله‌های جدید واکسن از هفته آینده

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد تنوع بخشی به واردات واکسن مورد نیاز کشور گفت: همانطور که از طریق سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر نیز اعلام شده است علاوه بر واکسن سینوفارم در حال رایزنی برای واردات ۴ گونه دیگر واکسن شامل اسپوتنیک، استرازانکا، جانسون اند جانسون هلند، کنسینو بایولوژیکس چین از کشورهای تولید کننده هستیم .

وی ادامه داد:، اما همچنان این مذاکرات به مرحله نهایی نرسیده است که قابل اعلام باشد، چرا که همچنان در حال رایزنی هستیم و همچنان خبری از نهایی شدن توافقات نیست.

قوسیان مقدم گفت: اگر چه که افزایش تنوع بخشی به واردات به جهت افزایش واردات واکسن مورد نیاز در کشور است، اما از سویی دیگر باید این موضوع را مد نظر داشت که صرف مذاکره و توافق نیست چرا که باید تضمین‌های لازم را نیز بتوانیم از کشور وارد کننده دریافت کنیم و هماهنگی‌های لازم و تامین به موقع واکسن از سوی آن نیز به طور مستمر اتفاق بیفتند.

وی در مورد محموله جدید واکسن برای پایان هفته گفت: در هفته جاری محموله جدیدی نخواهیم داشت، اما برای تامین ۲۰ میلیون واکسنی که هلال احمر تعهد کرده است طی یکماه وارد کند، از یکشنبه محموله‌های جدید واکسن سینوفارم با حجم بالا در راه است.

قوسیان مقدم ادامه داد: در محموله جدید که ۵ برابر ظرفیت محموله‌های قبلی است نوع بسته بندی احتمال دارد متفاوت باشد، به طوری که ویال‌ها دارای ۵ دز واکسن ویژه واکسیناسیون ۵ نفر باشد، سابق بر این ویال‌ها محتوی یک یادو دز بودند، که در قالب محموله‌های ۵۰۰ هزار ویال و بیشتر وارد کشور می‌شدند.

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان در پاسخ به این سوال که واکسن‌های های سینوفارم وارداتی از چه نوعی خواهد بود، گفت:همان طور که سازمان غذا و دارو اعلام کرد تفاوتی در این نوع واکسن‌ها وجود ندارد و همه واکسن‌های وارداتی مورد تایید هستند، شهروندان هر نوع واکسن در دسترس را برای کنترل شیوع بیماری استفاده کنند.

منبع: میزان

336605