آیا تزریق دز تقویتی برای عموم ضروری است؟

گروهی از متخصصان بین المللی از جمله کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا و سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر اساس بررسی های خود اظهار داشتند: تزریق دُز تقویتی واکسن کروناویروس برای عموم افراد ضروری نیست.
تصویر آیا تزریق دز تقویتی برای عموم ضروری است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، کارشناسان، سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید کردند: لازم است شواهد بیشتری ارائه شود تا بتوان در مورد لزوم تزریق دُز تقویتی این واکسن به طور گسترده قضاوت کرد. هرچند این دیدگاه با برنامه های دولت ایالات متحده مبنی بر آغاز تزریق دُز تقویتی واکسن به بسیاری از مردم این کشور که به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده اند از هفته آینده، مغایرت دارد.

با افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ناشی از سویه دلتا، رئیس جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرده که ممکن است مصونیت در برابر بیماری در افرادی که پیش از این واکسینه شده اند، کاهش پیدا کند و تزریق دُز تقویتی راهی برای بهبود ایمنی در برابر این بیماری است.

با این حال کارشناسان سازمان جهانی بهداشت استدلال کرده اند که هنوز برای تزریق دُز اول در سراسر جهان به واکسن نیاز داریم.

محققان تاکید کردند: هرگونه تصمیم گیری در مورد ضرورت تزریق دُز تقویتی یا زمان بندی تزریق دُز سوم باید بر اساس تجزیه و تحلیل دقیق داده های بالینی یا اپیدمیولوژیک یا هر دو مورد باشد که نشان دهنده کاهش مداوم و معنی دار ابتلا به نوع شدید بیماری باشد.

به گفته این کارشناسان و محققان در حال حاضر شواهد موجود تایید کننده ضرورت تزریق دُز تقویتی (یادآور) واکسن های کرونا به عموم مردم نیست.

منبع: ایسنا

349635